۰۷ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۹:۰۰
کد خبر: ۱۵۷۹۹۷

حوزه علمیه آیت الله مروج در اردبیل به بهره‌برداری می رسد

خبرگزاری رسا ـ حوزه علمیه آیت الله مروج و چند پروژه آموزشی فرهنگی حوزه علمیه اردبیل در آینده ای نزدیک به بهره برداری می رسد.
حوزه علميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام مهدی نوروزی، مدیر استانی حوزه علمیه اردبیل، امروز در دیدار فرماندار اردبیل از مراحل ساخت و تکمیل حوزه علمیه آیت الله مروج در شهرک کارشناسان اردبیل، اظهار داشت: با بهره‌برداری از پروژه های عمرانی جدید در سطح استان شاهد افزایش ظرفیت پذیرش طلبه خواهیم بود.

 

حجت الاسلام نوروزی خاطرنشان کرد: با تکمیل و بهره برداری از پروژه های آموزشی و فرهنگی حوزه علمیه استان، بسیاری از نیازهای آموزشی طلاب مرتفع خواهد شد، افزون بر این‌که با ادامه این روند شاهد افزایش جذب طلبه تا دو هزار نفر خواهیم بود.

 

وی با بیان این‌که حوزه علمیه آیت الله مروج، کتابخانه مدینه العلم، مرکز آموزش ملاابراهیم و مراکز رفاهی و فرهنگی در شهرستان اردبیل، در آینده ای نزدیک به بهره برداری می رسد، گفت: حوزه علمیه آیت الله مروج در شهرک کارشناسان اردبیل در سه طبقه برای خواهران و برادران در نظر گرفته شده است.

 

مدیر استانی حوزه علمیه اردبیل با اشاره به مراحل ساخت این مرکز بزرگ علوم دینی در اردبیل خاطرنشان کرد: در کنار ساخت این مرکز آموزشی، امکانات رفاهی از جمله خوابگاه و سالن غذاخوری برای استفاده طلاب و مسجدی نیز برای استفاده عموم در نظر گرفته شده است.

 

همچنین کاظم دبیر، فرماندار اردبیل در بازدید از مراحل ساخت کتابخانه عمومی مدینه العلم در خیابان کشاورز اردبیل، گفت: این کتابخانه در مساحتی بالغ بر 900 متر مربع با هزینه حدود 300 میلیون تومان از محل کمک های خیران برای استفاده مجزای خواهران و برادران در حال ساخت و تکمیل است.

 

وی از احداث سه مجتمع مسکونی ویژه طلاب مستقر در نزدیکی کتابخانه عمومی مدینه العلم خبر داد و افزود: سه مجتمع مسکونی دیگر نیز برای اسکان روحانیان معین در حال ساخت است، افزون بر این‌که مرکز آموزش ملاابراهیم، نیز در 4 طبقه در حال ساخت بوده و تاکنون 5 میلیارد ریال برای این پروژه هزینه شده است./9352/د101/ب

ارسال نظرات