۰۳ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۸:۵۸
کد خبر: ۱۵۷۵۴۳

ثبت‌نام و ارسال چکیده آثار به سومین کرسی‌ آزاداندیشی حوزه آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل فرهنگی معاونت تهذیب حوزه‎های علمیه، با اشاره به برگزاری کرسی آزاد اندیشی در حوزه علمیه قم، گفت: موضوع سومین کرسی‎ آزاد اندیشی حوزه «حکومت حوزوی و حوزه حکومتی» است.
 مدرسه فيضيه

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه کشور، حجت‌الاسلام محمود مقدمی، مدیر کل فرهنگی معاونت تهذیب حوزههای علمیه، با اشاره به برگزاری کرسی آزاد اندیشی در حوزه علمیه قم، گفت: موضوع سومین کرسی آزاد اندیشی حوزه «حکومت حوزوی و حوزه حکومتی» است.

وی افزود: این کرسی، بیستم اسفندماه سال جاری در سالن اجتماعات مدرسه علمیه فیضیه با موضوع «حکومت حوزوی و حوزه حکومتی» و در ریز موضوعات وظایف و حقوق متقابل حوزه و حکومت، الگوی مطلوب ارتباط و راهکاهای آن، آسیب‌‌شناسی وضعیت موجود، تبین مفهوم استقلال حوزه برگزار میشود؛ طلاب علاقه‌مند میتوانند با ارائه متن مباحث خود تا روز دهم اسفند در این نشست شرکت کنند.

مدیر کل فرهنگی معاونت تهذیب حوزههای علمیه، تصریح کرد: روند کار در بحث کرسی‏های آزاد اندیشی به این شکل است که در هر جلسه، موضوعی مشخص می‏شود و پس از تأیید مدیر حوزههای علمیه، در میان حوزویان اعلام میشود و طلابی که تقاضای شرکت در این نشست را دارند متن خلاصه مقالهای را به معاونت تهذیب و اداره کل فرهنگی تحویل می‏دهند و از بین بهترین آثار، صاحبان آنها برای حضور در کرسی دعوت می‏شوند.

وی اظهار داشت: در این کرسی، سه موافق و سه مخالف به همراه یکی از شخصیتها و اساتید برجسته و متخصص حوزه در موضوع نشست، حضور مییابند؛ در مجموع شش نفر به مدت 60 دقیقه مباحث خود را مطرح میکنند و جمع بندی نهایی نیز با کارشناس کرسی است.

مدیر کل فرهنگی معاونت تهذیب حوزههای علمیه، گفت: هنوز درباره استاد این کرسی به جمع بندی نهایی نرسیده‌ایم ولی در دو نوبت پیشین، آیت‌الله کعبی و حجت‌الاسلام زمانی، معاون بین‌الملل حوزه پاسخگوی سؤالات طلاب بودند.

گفتنی است، زمان ثبت نام و ارسال چکیده آثار  یکم الی دهم اسفند سال 91 از طریق سایت معاونت تهذیب است و حضور عموم طلاب و فضلای محترم در این نشست بلا مانع است.

شایان ذکر است، علاقه‌مندان می‌توانند جهت دریافت فرم ثبت نام اینجا کلیک کنند./993/

 

ارسال نظرات