۰۲ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۷
کد خبر: ۱۵۷۳۶۸

27 اسفند ماه به عنوان روز راهیان نور در تقویم ملی ثبت شد

خبرگزاری رسا ـ دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور از ثبت شدن روز راهیان نور در تاریخ بیست و هفتم اسفند ماه در تقویم کشور خبر داد.
27 اسفند ماه به عنوان روز راهیان نور در تقویم ملی ثبت شد

منصور واعظی، دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور، در حاشیه جلسه شورای فرهنگ عمومی استان خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز با اشاره به حرکت ارزشمند راهیان نور و ایجاد همدلی و اتحاد ملی ابراز داشت: راهیان نور سال ها است در کشور برگزار می شود و مورد استقبال ملت ایران قرار گرفته است.

وی به مصوبه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مبنی بر حرکت راهیان نور در غرب کشور خاطرنشان کرد: در آخرین جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت پیشنهاد نام گذاری روز راهیان نور در تقویم کشور ارائه شد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با اشاره به جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور در روز گذشته ابراز داشت: در این جلسه مصوب شد روز بیست و هفتم اسفند ماه که مصادف با حضور رهبر معظم انقلاب به شلمچه است به عنوان روز راهیان نور در تقویم ملی به ثبت برسد.

وی با بیان این که مصوبات شورای فرهنگ عمومی باید به تأیید شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز برسد، اظهار داشت: به طور معمول این مصوبات به تأیید شورای انقلاب فرهنگی می رسد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در ادامه تصریح کرد: بیست و هفتم اسفند ماه سال جاری همزمان با روز راهیان نور در شلمچه مراسم گرامیداشتی برگزار می شود.

وی جایگاه شورای فرهنگ عمومی استان خوزستان را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: در شهرستان اهواز و دیگر شهرستان های استان جلسه های خوب از لحاظ کمی و کیفی برگزار می شود و در این جلسات موضوعات مختلفی ارائه می شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان خوزستان را استانی فعال در کشور عنوان کرد و افزود: گر چه وضعیت فرهنگ استان مناسب است ولی در بحث فرهنگ نیز باید به صورت راهبردی وارد شد.

واعظی با اشاره به عرب زبان بودن برخی از مردم شهرهای استان خوزستان تصریح کرد: با توجه به وجود کشورهای عرب زبان در خاورمیانه مردم خوزستان می توانند مبلغان انقلاب اسلامی ایران باشند./9464/پ202/ب

ارسال نظرات