۰۲ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۱۵۷۳۴۰
آیت الله کعبی:

آیت الله خوشوقت یک شاخص برای سیاست ورزی متدینانه بود

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با تاکید بر این که آیت الله خوشوقت در عرصه مسائل سیاسی یک شاخص برای تقوای سیاسی و سیاست ورزی متدینانه بود،‌ گفت: ایشان در عرصه علم و فضیلت و حرکت در خط نورانی اهل بیت و مسیر امام و خط رهبر معظم انقلاب تلاش وافری داشت.
آيت الله کعبي
آیت‌الله عباس کعبی از اعضای جامعه مدرسین در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، تصریح کرد: ارتحال آیت الله خوشوقت عالم ربانی و فرزانه را به ساحت حضرت بقیه الله الاعظم(عج)، ‌رهبر معظم انقلاب اسلامی، مراجع معظم تقلید، حوزه های علمیه و علمای اعلام تسلیت و تعزیت می گویم و از خداوند تبارک تعالی برای آن فقید سعید علو درجات و رحمت واسعه و برای بازماندگان صبر و اجر مسالت می کنم.
آیت الله کعبی با بیان این که آیت الله خوشوقت از شاگردان برجسته علامه طباطبایی در حکمت و تفسیر و نیز از شاگردان امام راحل و مرحوم حضرت آیت الله بروجردی در فقه و اصول بود، تصریح کرد: آیت الله خوشوقت مورد توجه حضرت امام بود و از بنیانگذار انقلاب در ستاد انقلاب فرهنگی حکم گرفته بود. 
وی بیان کرد: ایشان در عرصه علم و فضیلت، تقوا و پارسایی، اخلاق، جهاد و حرکت در خط نورانی اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و حرکت در مسیر امام و خط رهبر معظم انقلاب تلاش وافری داشت. 
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که آیت الله خوشوقت حضور فعالی در جبهه ها داشت، یادآورشد: ایشان به ویژه ‌در دو دهه اخیر برای تربیت نفوس مستعده طلاب و فضلا درس اخلاق با معنویت و جذابی داشتند. 
آیت‌الله کعبی با بیان این که درس اخلاق آیت الله خوشوقت طلاب را مشتاق کرده بود، گفت: ‌ایشان حوزه تخصصی فعالی در فقه و اصول و حکمت به نام مدرسه صاحب‌الامر(عج) داشتند که جزو مدارس ممتاز تخصصی فقه و اصول است. 
وی با بیان این که ایشان در انتخاب اساتید برای مدرسه خود دقت بسیاری می کردند، ابراز داشت:‌ مرحوم آیت الله خوشوقت در تربیت طلاب در رشته های فقه، اصول و تفسیر و عرفان تلاش بی وقفه داشتند و در عین حال این تلاش ها ایشان را از عرصه میدان تشویق مردم به حضور در صحنه دفاع از انقلاب و ارزش ها باز نداشت. 
آیت الله کعبی با تاکید بر این که آیت الله خوشوقت در عرصه مسائل سیاسی نیز یک شاخص برای تقوای سیاسی و سیاست ورزی متدینانه بود، تصریح کرد: ایشان افراد مرتبط با خود را هدایت می کرد. 
وی بیان داشت: آن مرحوم ‌افزون بر سعه صدر یکی از پشتوانه های بزرگ معنوی نظام مقدس جمهوری اسلامی بود که در مسیر امام راحل و خط ولایت فقیه و حمایت از رهبری همواره فعال بود و کسالت ایشان نیز مانع انجام وظیفه نشد. 
عضو جامعه مدرسین یادآورشد: ایشان عضویت در شورای فقهی جبهه پایداری را پذیرفته بود،‌ در عین حال مبنای حرکت ایشان دعوت به انسجام، وحدت و پرهیز از بداخلاقی های سیاسی و توجه به مسائل عالیه نظام بود. 
این استاد برجسته حوزه علمیه قم طلاب را به الگوگیری از آیت الله خوشوقت توصیه کرد و گفت: طلاب و فضلای حوزه های علمیه باید قدر این ذخایر معنوی، بزرگان علم و فضیلت و معرفت را بدانند و از نفس این علمای بزرگ جهت تهذیب اخلاق و نفوس استفاده کنند.  
وی بیان داشت: خدای متعال این نعمت ها را فراهم کرده و خدا را شاکریم که انسان های مخلصی در حوزه قم و تهران وجود دارند که طلاب و فضلا باید ارتباط خود را با آنها تقویت کنند./924/ت302/ج
ارسال نظرات