۰۱ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۹:۴۰
کد خبر: ۱۵۷۲۶۰
استاد حوزه علمیه قم:

توجیه گرایی بدون مبنا یک آفت است

خبرگذاری رسا ـ عضو شورای مرکزی تشکل اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم توجیه گرایی بدون مبنا را یک آفت خواند و از تمامی مسؤولان خواست با لبیک به فرمان رهبری بیش از پیش درصدد خدمت به مردم و رفع مشکلات باشند.
حجت الاسلام والمسلمين علي احتشام

حجت الاسلام والمسلمین احتشام عضو شورای مرکزی تشکل اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، گفت: نظام ولایی ما که مبتنی بر ولایت مطلقه فقیه است، در مواقع حساس باید از ظرفیت های خود به بهترین وجه برای تثبیت ارکان و هدایت مردم در چارچوبی که امام راحل بنیانگذاری کردند استفاده کند.    

مس‍ؤول اجرایی مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه های علمیه با اشاره به فرمایشات گهربار رهبر معظم انقلاب ابراز داشت: وظیفه همه مسؤولان در هر سه قوه پیروی بی چون چرا از راهکارهای مقام معظم رهبری در هدایت این انقلاب عظیم در بحبوحه دشمنی های استکبار جهانی و منافقین داخلی و خارجی است.

حجت الاسلام والمسلمین احتشام اظهار داشت: در این فضا همه باید از توجیه گرایی بدون مبنا پرهیز کرده و هر کدام از مسؤولان اشتباه خود را بپذیرند.

وی با اشاره به این که ملت عزیز ما یک بار دیگر جلوتر از مسؤولان وظیفه خود را انجام داده است، گفت: حال وظیفه مسؤولان قوای سه گانه است که با تبعیت از رهنمودهای رهبر عزیز در خدمت به مردم و پیشبرد اهداف انقلاب انجام وظیفه کنند.

حجت الاسلام والمسلمین احتشام با اشاره به این سخن مقام معظم رهبری که حوزه مادر نظام است، گفت: در شرایطی که چالش های اخلاقی نظام اسلامی را در معرض آسیب قرار داده، حوزه های علمیه، مراجع و علما نباید خود را فارغ از مسائل نظام و انقلاب ببینند.

این استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: حوزویان باید در راستای اقامه فرهنگ اخلاقی نظام تلاش کنند و با دعوت از تمام کسانی که در حوادث مختلف با غفلت ها و جهالت ها زمینه نفوذ دشمن را فراهم می کنند مبارزه کنند.

وی در ادامه با اشاره به این که بعضی سعی دارند تنور مذاکره با آمریکا را گرم نگه دارند، گفت: این افراد که بحث مذاکره با آمریکا را به عنوان یک بحث اصلی مطرح می کنند یا آمریکا را نشناخته اند یا انقلاب اسلامی ایران را نشناخته اند.

این عضو شورای مرکزی تشکل اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم با اشاره به ماهیت استکبار ستیزی انقلاب ایران اسلامی، ابراز داشت: تنها زمانی می توان از مذاکره با آمریکا دم زد که روحیه استکباری محور سلطه جهانی از بین رفته باشد.

وی با اشاره به ساده لوحی کسانی که گمان می کنند آمریکا به دنبال مذاکره است، ادامه داد: واژه مذاکره و تعامل در قاموس سیاست مداران کاخ سفید و شیطان بزرگ جایی ندارد. /929/ت302/ج

 

ارسال نظرات