۰۱ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۶
کد خبر: ۱۵۷۱۴۴
استاد حوزه علمیه:

بداخلاقی های سیاسی ناشی از غلبه هوای نفس است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه با تاکید بر این که بداخلاقی های سیاسی ناشی از غلبه هوای نفس است، گفت: یک مسؤولی در جایگاه مهم حرف هایی را می زند که به هیچ وجه در مقام و شأن ایشان نیست که همه این امور برای رضای خداوند منان نبوده و ناشی از غلبه هوای نفس است.
بداخلاقی های سیاسی ناشی از غلبه هوای نفس است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام رضا فتحی، استاد حوزه علمیه امروز در جشن میلاد با سعادت امام حسن عسکری(ع) در آمل با بیان این که ائمه معصوین در جایگاه و مرتبه والایی قرار دارند، گفت: تلاش ما باید بر این باشد که معارف و منزلت امامان بزرگوار را برای فرزندانمان بازگو کرده تا آنان به شناختی شایسته نسبت به این بزرگواران دست یابند.

 

وی با اشاره به این که امام حسن عسکری(ع) می فرماید اگر کسی انس با خدا داشته باشد از اهل دنیا کناره می گیرد، بیان داشت: متأسفانه برخی از افراد به دنبال مادیات رفته و اصل خود را فراموش کردند.

 

حجت الاسلام فتحی با بیان این که انسان نباید اصل خود را فراموش کرده و نسبت به خداوند منان غافل باشد، خاطرنشان کرد: تلاش ما باید این باشد که ارتباط خود را با خداوند منان بیشتر کرده و به امر ارزنده تفکر اهتمام ارزنده ای داشته باشیم.

 

استاد حوزه علمیه با تاکید بر این که بداخلاقی های سیاسی ناشی از غلبه هوای نفس است، گفت: یک مسؤولی در جایگاه مهم حرف هایی را می زند که به هیچ وجه در مقام و شان ایشان نیست که همه این امور برای رضای خداوند منان نبوده و ناشی از غلبه هوای نفس است.

 

وی با بیان این که مسؤولان باید بداخلاقی های سیاسی را پایان داده و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب را سرلوحه امور خود قرار دهند، بیان داشت: تلاش ما باید بر این باشد تا از تهمت ها و غیبت ها دوری کرده و نسبت به ترویج مکارم اخلاقی اهتمام ارزنده ای داشته باشیم.

 

حجت الاسلام فتحی با بیان این که سیره امام حسن عسکری(ع) درسی ارزنده برای متقین است، گفت: امام حسن عسکری(ع) بر این نکته تاکید داشتند که شیعیان ما را با رفتارشان شناسایی کنید نه با شعارهایی که می دهند.

 

استاد حوزه علمیه با اشاره به این که شیعه واقعی کسی است که عمل گرا باشد و با تقوا به سوی تقرب الی الله حرکت کند، بیان داشت: انسان باید در این دنیا به سمت خیر و نیکی حرکت کرده و از منکر دوری کند تا بتواند مسیر تعالی و تکامل را به بهترین نحو ممکن طی کند.

 

وی با تاکید بر این که حق محوری از امور ارزنده ای است که باید مورد اهتمام همگان باشد، گفت: راه رسیدن به همه مکارم، اخلاق و تقوا است که می تواند به عنوان دژ مستحکمی در زندگی انسان عمل کند./950/پ202/ب

ارسال نظرات