۱۷ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۸:۰۵
کد خبر: ۱۵۵۶۰۷

چند خبر کوتاه از سازمان تبلیغات اسلامی قم

خبرگزاری رسا ـ برگزاری جشن سالگرد پیروزی انقلاب، اجرای برنامه‌های متنوع قرآنی و آموزش تجوید الصلاة به روحانیان مستقر، برخی از اخبار سازمان تبلیغات اسلامی است.
سازمان تبليغات
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی قم، حجت‌الاسلام سید حسین سجادی‌تبار رییس اداره تبلیغات اسلامی قنوات به همراه حجت‌الاسلام منتظری امام جمعه این شهر از پایگاه مقاومت روستای مؤمن آباد بازدید کردند.
در این بازدید حجت الاسلام سجادی‌تبار در مورد فعالیت‌های فرهنگی این پایگاه با مسؤولان آن گفت‌وگو کرده و خواستار توسعه فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی در روستای مؤمن آباد شد.
حجت‌الاسلام منتظری نیز از تلاش‌های دست اندرکاران پایگاه مقاومت بسیج این روستا قدردانی کرد.
برگزاری جشن انقلاب در روستای مؤمن‌آباد قم
جشن سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در روستای مؤمن آباد بخش مرکزی قم برگزار شد.
این مراسم به همت اداره تبلیغات اسلامی و با همکاری حجت‌الاسلام قلی‌پور روحانی مستقر روستا در چهارمین روز از دهه فجر با حضور رییس اداره تبلیغات اسلامی قنوات، امام جمعه قنوات، مسؤولان سپاه و دیگر نهادهای مردمی و با حضور پرشکوه مردم مؤمن آباد برگزار شد.
در این جلسه یکی از مسؤولان سپاه در مورد لزوم پایبندی به آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب و ولایت فقیه سخنرانی کرد و در پایان مسابقه‌ای به همین مناسبت برگزار و به برندگان جوایزی اهدا شد.
حجت‌الاسلام سجادی‌تبار، رییس اداره تبلیغات اسلامی قنوات در حاشیه این مراسم از تلاش‌های حجت‌الاسلام قلی‌پور روحانی مستقر روستای مؤمن آباد برای همکاری در برگزاری برنامه‌های دهه فجر قدردانی کرد.
برگزاری جشن پیروزی انقلاب در اداره تبلیغات اسلامی قنوات
همزمان با ورود حضرت معصومه(س) مراسم جشن انقلاب با حضور خانواده‌های قرآن آموزان جامعة القرآن قنوات در اداره تبلیغات اسلامی قنوات برگزار شد.
در این مراسم معنوی ابتدا آیاتی از قرآن از سوی قرآن آموزان خردسال تلاوت شد سپس حجت‌الاسلام سجادی تبار سخنرانی کرد.
وی گفت: قرآن جامع‌ترین قانون اساسی برای بشریت است و بی شک جامع تعالیم وحی و حاوی تمام نیازهای بشر در تمامی جنبه‌های زندگی است و از این رو باید قرآن را آموخت و در زندگی به کار بست که در این صورت تمام مشکلات بشر مرتفع خواهد شد.
حجت‌الاسلام سجادی‌تبار ادامه داد: اصول و مبانی انقلاب اسلامی برگرفته از تعالیم قرآنی است و یکی از آثار این انقلاب کشاندن قرآن به زندگی مردم ایران و اهمیت دادن به آن است به گونه‌ای که امروزه قاریان و حافظان قرآن از کشور عزیزمان در دنیا آوازه پیدا کرده‌اند.
در ادامه این مراسم برنامه‌های سرود و تواشیح قرآنی اجرا شد و از مربیان و قرآن آموزان خردسال تقدیر شد.
پاسداری از ارزش‌های انقلاب؛ شکر عملی نعمت الهی
حجت‌الاسلام عباس اسکندری در مراسم گرامی‌داشت سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که در این اداره کل برگزار شد از انقلاب اسلامی به عنوان گوهر تابناکی یاد کرد که خداوند متعال آن را به ملت ما هدیه کرده است.
وی ادامه داد: شاید هنوز عمق این نعمت الهی را درک نکرده باشیم که خدای سبحان ما را از زیر یوغ حکومت طاغوت بیرون آورده و در ظل پروردگار و انسان‌های شایسته قرار داده است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم عنایت ویژه اهل بیت(ع) به ملت ایران را ملموس دانست و تأکید کرد: مسلمانان برای دستیابی به چنین انقلابی باید قرن‌ها مبارزه و مجاهدت کنند تا به آن دست یابند ولی ملت ما با اعتقاد راسخ به اهل بیت(ع) به این گوهر تابناک دست یافته است.
حجت‌الاسلام اسکندری، پاسداری از ارزش‌های انقلاب اسلامی را شکر عملی این نعمت الهی دانست و گفت: آنهایی که قدردان این نعمت هستند،‌ منفعت آن در دنیا و آخرت نصیبشان می‌شود و کسانی که ناسپاسی می‌کنند دچار خسران خواهند شد.
وی افزود: تجربه سی و چهار ساله نشان می‌دهد که هر کسی کوچک‌ترین نگاه نادرستی به انقلاب اسلامی داشته باشد سرنگون می‌شود، از این رو باید به آنهایی که در مسیر این انقلاب و حرکت امام و رهبری هستند تبریک گفت و به آنهایی که حاضر نیستند در این مسیر الهی باشند و می‌خواهند به افکار و اندیشه‌های ناقص خود پافشاری کنند باید این فرمایش امام حسین(ع) را گفت که اگر دین ندارید، لااقل آزادمرد باشید.
حجت‌الاسلام اسکندری با بیان این‌که مردم برای پیروزی انقلاب اسلامی زحمت کشیده‌اند و خون داده‌اند اظهار کرد: نباید انقلاب اسلامی را بازیچه دست خودمان و اغراض باندی و گروهی قرار دهیم.
وی تأکید کرد: در این شرایط حساس منطقه‌ای و بین‌المللی، پافشاری بر رأی غیرمنطقی و ناصواب خود و دامن زدن به اختلافات، نوعی نامردی کردن با انقلاب اسلامی است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: شهیدان، امام خمینی(ره)، رهبر معظم انقلاب، مراجع و علما و مردم تلاش کرده و می‌کنند که حرکت توفنده انقلاب اسلامی نه تنها در کشور بلکه در دنیا به نتیجه برسد، بنابراین اگر برخی افراد، در این مسیر کمک نمی‌کنند، لااقل سنگ اندازی نکنند.
حجت‌الاسلام اسکندری وحدت و انسجام بین همه گروه‌ها و شخصیت‌ها را نیاز ضروری جامعه دانست و تصریح کرد: با وجود این‌که رهبر معظم انقلاب در مجالس و محافل مختلف به وحدت و انسجام اصرار دارند، اما برخی افراد سعی دارند از طریق دامن زدن به اختلافات، ذهن مردم را منحرف کنند.
وی سعادت آحاد جامعه را در تداوم مسیر اصلی انقلاب اسلامی دانست و افزود: همه مسائل را باید با خط روشن انقلاب سنجید و امروز نظام و انقلاب اسلامی و ولایت فقیه برای ما حق است.
حجت‌الاسلام اسکندری در ادامه به تشریح فعالیت‌های دو کمیته «قرآن و نهج البلاغه» و «تشکل‌های دینی» ستاد دهه فجر استان که مسئولیت آن به عهده اداره کل تبلیغات اسلامی است پرداخت و ابراز امیدواری کرد که تلألو نور انقلاب اسلامی همچنان پایدار باشد تا این انقلاب به دست صاحب اصلی‌اش سپرده شود.
اجرای برنامه‌های متنوع قرآنی در بخش جعفرآباد قم
برنامه‌های متنوع قرآنی در دهه فجر انقلاب اسلامی توسط کمیته قرآنی ستاد دهه فجر بخش جعفرآباد قم در حال برگزاری و اجراست.
وحید اکبری کارشناس قرآنی اداره تبلیغات اسلامی جعفریه در تشریح این خبر گفت: اداره تبلیغات اسلامی جعفریه به عنوان مسؤول کمیته قرآن و تشکل‌های دینی در 34 امین بهار انقلاب اسلامی و در راستای توسعه و ترویج فرهنگ غنی اسلامی برنامه و طرح‌های متنوعی با همکاری دارالقرآن الکریم اداره کل تبلیغات اسلامی در حال برگزاری دارد.
وی گفت: از جمله این برنامه‌ها، برگزاری مسابقات قرآنی حفظ و مفاهیم سوره مبارکه محمد(ص) ویژه خواهران و برادران در دو مقطع سنی بالای 16 سال و زیر 16 سال، برگزاری محفل نورانی انس با قرآن و عترت در 17 بهمن ماه و برگزاری مسابقه حضوری و اهدا جوایز در شهر جعفریه و برگزاری مسابقه بهترین پاسخ به سؤالات طرح شده از سوی رهبر معظم انقلاب در سفر اخیرشان به خراسان است.
گرامی‌داشت سالگرد پیروزی انقلاب در روستای شریف‌آباد قم
مراسم گرامی‌داشت دهه مبارک فجر همزمان با نماز مغرب و عشا در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) روستای شریف آباد با حضور رییس اداره تبلیغات اسلامی جعفریه، بخشدار جعفرآباد و دیگر مسؤولان و مردم این روستا برگزار شد.
حجت‌الاسلام حسینی المدنی، رییس اداره تبلیغات اسلامی جعفریه در این مراسم گفت: انقلاب اسلامی در ایران موهبتی الهی است که از جانب خداوند به مردم و ملت ایران عطا شده است.
وی همچنین به بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی در سی و چهارمین سالگرد پیروزی آن پرداخت و سعادت مردم را در گرو تداوم راه انقلاب و پایبندی به ارزش‌های اسلامی دانست.
آموزش تجوید الصلاة به روحانیون مستقر کهک
دوره آموزشی تجوید الصلاه ویژه روحانیان مستقر بخش کهک قم برگزار شد.
این کلاس آموزشی با حضور تمامی روحانیان مستقر بخش کهک قم در محل اداره تبلیغات اسلامی کهک برگزار شد.
در این برنامه آموزشی حجت‌الاسلام سید جواد عظیمی کارشناس دارالقرآن الکریم موارد تجویدی و نکات لازم را در تصحیح قرائت نماز و صحیح خوانی آن بیان کرد.
این کارشناس قرآنی بر لزوم و وجوب رعایت قواعد تجوید در نماز تأکید کرد.
برپایی جشن سالگرد پیروزی انقلاب در روستای علی آباد قم
حجت‌الاسلام مدنی، رییس اداره تبلیغات اسلامی جعفریه در مراسم گرامی‌داشت سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که در مسجد روستای علی آباد برگزار شد به همراه مسؤولان ادارت بخش جعفرآباد شرکت کرد.
حجت‌الاسلام مدنی طی سخنانی در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) گفت: خیانت‌های فراوان رژیم پهلوی به ملت و کشور ایران هیچ گاه از اذهان مردم پاک نخواهد شد.
وی همچنین در خصوص دستاوردهای جمهوری اسلامی در 34 بهار انقلاب تشریح کرد و خواستار حضور گسترده قشرهای مختلف مردم در راهپیمایی روز 22 بهمن شد.
در پایان این مراسم از برترین‌های مسابقه فرهنگی و قرآنی با اهدای جوایزی قدردانی شد./907/پ202/پ
ارسال نظرات