۱۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۳
کد خبر: ۱۵۵۲۴۰
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

انقلاب اسلامی زمینه‌ شکوفایی حوزه‌های علمیه را فراهم کرده است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که انقلاب اسلامی زمینه رونق و شکوفایی حوزه های علمیه را فراهم کرده است، گفت: امروز حوزه های علمیه به عنوان مهم ترین مراکز ترویج و نشر ارزش های دینی محسوب می شوند.
نماينده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قائمشهر، حجت الاسلام والمسلمین علی معلمی، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری امروز در مراسم آغاز ساخت ساختمان مدرسه علمیه خواهران قائمشهر در مقایسه ای با وضعیت حوزه های علمیه در قبل و بعد از انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی ایران سبب رونق و شکوفایی حوزه های علمیه کشور شد.

 

وی به نقش حوزه‌های علمیه در ترویج فرهنگ ناب اسلامی اشاره کرد و با بیان این که امروز حوزه ها رسالت سنگینی در حفظ و حراست از اندیشه‌های ناب اسلامی در جامعه بر عهده دارند، بیان داشت: حوزه به عنوان یکی از ارکان مهم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران همواره نقش آفرین بوده و خواهد بود.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، تقویت مدارس علمیه را یک ضرورت مهم دانست و با تأکید براین که روند رو به رشد مدارس علمیه برادران و خواهران در سطح استان ها نباید کاهش یابد، افزود: باید در هر شهری حداقل یک حوزه علمیه برای برادران و خواهران داشته باشیم.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که قرآن کریم زن و مرد را به صراحت در کنار هم آورده و شرط تقوا را برای تقرب بیان کرده است، افزود: علاوه بر این نیز پایبندی به موازین تقوا متفرع بر شناخت تقوا است.

 

حجت الاسلام و المسلمین معلمی با بیان این که پیامبر گرامی اسلام راه رسیدن به کمال را از طریق علم می دانند، ادامه داد: البته در این خصوص دانشی که مبتنی بر وحی باشد، مورد توجه است.

 

حجت الاسلام و المسلمین معلمی انقلاب اسلامی را احیا کننده نقش بانوان در جامعه دانست و خاطرنشان کرد: تا قبل از این انقلاب زن از حرمت و جایگاه مناسبی برخوردار نبود، اما امروز شرایط کاملاً متفاوت است.

 

وی با بیان این که نقش ارزنده زنان در پیشبرد اهداف نظام ستودنی است، افزود: حضور زنان کشورمان در هشت سال جنگ تحمیلی و پیروزی انقلاب تنها گوشه ای از تلاش های بانوان نظام اسلامی در جهت اهداف نظام بوده است.

 

امام جمعه قائمشهر در ادامه سخنان خود بر ضرورت حفظ کرامت و جایگاه بانوان در جامعه تأکید کرد و گفت: نباید شرایطی فراهم شود که خدای ناکرده جایگاه زنان تضعیف شود.

 

وی همچنین بر ضرورت الگوی گیری بانوان جامعه اسلامی از بانو فاطمه زهرا(س) تأکید کرد و افزود: این بانوی نمونه اسلامی بهترین الگو برای زنان جامعه است تا مسیر سعادت و تعالی را در پیش گیرند.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که زنان در تحکیم بنیان خانواده نقش بسیار مهمی بر عهده دارند، تصریح کرد: حفظ عفت عمومی و بهره گیری از ارزش های اسلامی می تواند در جهت تقویت بنیان خانواده تأثیرگذار باشد./950/پ202/س

ارسال نظرات