۱۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۱۵۵۱۱۵
به مناسبت دهه فجر برگزار شد؛

رونمایی از سه کتاب در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی

خبرگزاری رسا ـ مراسم رونمایی از سه کتاب «کلمه طیبه»، «ترجمه کتاب دموکراسی دینی به عربی و انگلیسی» و «انقلاب اسلامی از دیدگاه اندیشمندان روز» توسط مسئولین سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و نویسندگان این کتاب‌ها برگزار شد.
سازمان فرهنگ و ارتباطات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، به مناسبت دهه فجر مراسم رونمایی از سه کتاب «کلمه طیبه»، «ترجمه کتاب دموکراسی دینی به عربی و انگلیسی» و «انقلاب اسلامی از دیدگاه اندیشمندان روز» صبح امروز شنبه چهاردهم بهمن‌ماه در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد.

بر اساس این گزارش آقای نصیری مترجم کتاب دموکراسی دینی توضیحاتی درباره این کتاب ارائه داد و استفاده از همکاران با بیش از بیست و پنج سال تجربه در حوزه زبان انگلیسی را از افتخارات این عصر دانست.

در ادامه آقای دربندی تدوینگر کتاب «کلمه طیبه» به معرفی کتاب با محوریت نگاه رهبر معظم انقلاب به ادبیات و زبان فارسی اشاره کرد و افزود: با گسترش دیپلماسی در کشورها و توجه کشورهایی از قبیل «اسپانیا و روسیه» گسترش زبان فارسی را دارای اهمیت بالایی است و در واقع گسترش زبان به منظور گسترش فرهنگ در بین جهانیان است.

وی مطالعه اسناد بالا دستی از قبیل بررسی نرم افزار حدیث ولایت شامل سخنان رهبری بین سال های 1369 تا 1389، بررسی کتاب‌های چاپ شده پیرامون سخنان رهبری و سایت دفتر معظم له را مبنای کار خود دانسته‌اند.

در ادامه این مراسم آقای معظمی مسئول گروه فرهنگی مطالعات اروپا توضیحاتی در خصوص کتاب انقلاب اسلامی از دیدگاه اندیشمندان روز ارائه داد و چاپ این کتاب را از منظر برسی اندیشه و نظرات خارج از مرزها در حوزه انقلاب و همچنین خودباوری، مورد توجه دانست.

این کتاب که به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مسکو تهیه شده است شامل مجموعه مقالات اندیشمندان روز درباره انقلاب اسلامی است که تحت عنوان سالگرد انقلاب اسلامی بیان شده است و شامل دوازده مقاله از صاحب نظران و اندیشمندان و افرادی است که با مقوله انقلاب آشنایی کامل دارند.

مسئول گروه فرهنگی مطالعات اروپا انتخاب مقالات را براساس سه موضوع دستاورهای انقلاب، طرح نو برانگیخته شده توسط امام خمینی(ره) و بیداری اسلامی عنوان کرد.

در ادامه این مراسم محمدرضا دهشیری، معاون پژوهشی و آموزشی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به چاپ این کتب از دو نگرش برون به درون و درون به برون یاد کرد و گفت: در حوزه نگاه اول شاهد چاپ کتاب انقلاب اسلامی از دیدگاه اندیشمندان روز هستیم که باعث تقویت خودباوری و روحیه استقلال طلبی و الگو سازی شده است.

وی افزود: باید به انقلاب از منظرهای متفاوت نگاه شود و بهترین شیوه، مطالعه میان رشته‌ای است.

معاون پژوهشی و آموزشی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در خصوص نگرش درون به برون بیان کرد: باید چگونگی معرفی ارزش‌ها و الگوهای انقلاب را با توجه به گسترش بیداری مد نظر داشته باشیم و به دنبال ارئه الگوی مناسبی برای جهان اسلام باشیم.

دهشیری بهترین روش برای رساندن پیام انقلاب اسلامی و پیام تشیع به جهان اسلام را اهمیت دادن به زبان فارسی دانست و گفت: دموکراسی دینی و اسلام‌گرایی دو جریان حاکم بر جوامع اسلامی هستند که می‌تواند الگویی برای جهان اسلام باشد.

در ادامه حجت الاسلام دین‌پرور، رییس محترم بنیاد بین المللی نهج البلاغه همه آثار معرفی شده را ارزشمند دانسته و خاطرنشان کرد: بحث مردم سالاری دینی به عنوان بحثی نو به همراه انقلاب اسلامی عرضه شده است که قابل تحصین است.

وی در جهت گسترش این آثار در فضاهای فرهنگی کشور نیاز به چاپ این آثار با تیراژ بالاتر را مورد توجه مسئولین دانست.

در پایان حجت الاسلام دین‌پرور، دهشیری، نصیری، دربندی و معظمی از کتب کلمه طیبه، ترجمه کتاب دموکراسی دینی به عربی و انگلیسی و انقلاب اسلامی از دیدگاه اندیشمندان روز رونمایی کردند./959/گ502/ص

 

ارسال نظرات