۱۳ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۸
کد خبر: ۱۵۵۰۳۳
حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی:

نخبگان جهان اسلام مردم را از روش‌های اختلاف‎افکن دشمن آگاه سازند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قم گفت: وظیفه نخبگان دینی و سیاسی دانشگاه جهان اسلام از نظر رهبر معظم انقلاب بسیار سنگین است، آنان باید طراحی‌ها دشمن را برای مردم بیان کنند و برای تحقق شعار اتحاد اسلامی تلاش جدی صورت دهند.
حجت الاسلام والمسلمين سيد محمد سعيدي توليت آستانه کريمه اهل بيت(ع)
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد سعیدی، تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، گفت: هیچ مخلوقی در عالم از حوزه حاکمیت خداوند بیرون نیست، تمام وجود و نیت‌ها زیر نظر خداوند عالم است.
وی افزود: این معرفت سبب می‌شود که انسان خود را در محضر خداوند ببیند و از خویش برای رسیدن به هدف بالای خلقت مراقبت کند.
امام جمعه قم با اشاره به این‌که معرفت و باور نسبت به ناظر بودن خداوند از نظر تربیتی اثر بسیاری دارد،‌ خاطرنشان کرد: امام علی(ع) فرمودند که در خلوت‌‌ها از معصیت‌ها بپرهیزید زیرا آن کسی که بر شما ناظر است، داوری خواهد کرد.
وی ادامه داد: برخی افراد دارای ایمان ضعیف می‌پندارند که اگر چیزی را مخفی کنند، خداوند آن را نمی‌داند، اما خداوند در قرآن می‌فرماید که این گمان درباره پروردگار اشتباه است.
 حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی با بیان این‌که از نظر اسلام خلوت انسان همان آشکار وی است، گفت: از نظر سبک زندگی اسلامی گفته شده است که فرد هنگام ورود در منزل اگر چه کسی در آن‌جا نباشد، سلام کند و از این قبیل دستورات نشان‌دهنده این است که انسان در هیچ حالی تنها نیست.
وی ابراز داشت: اگر گناه‌کار بداند که زیر نظر قرار دارد، هیچ‌گاه دست به گناه نمی‌زند، اما برخی تنهایی را پرده‌ و پوششی برای انجام دادن گناه می‌دانند.
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به میلاد مبارک پیامبر(ص) و امام صادق(ع) گفت: این ایام به عنوان هفته وحدت اعلام شد و این مطلب تدبیر حکیمانه‌ای از سوی امام خمینی(ره) بود.
وی ادامه داد:‌ دهه مبارک فجر با ورود حضرت امام خمینی(ره) آغاز شد،‌ امت اسلامی و مردم با ایمان و صبور و مقاوم از هم اکنون خود را برای شرکت در راهپیمایی 22 بهمن که امسال از حساسیت بالایی برخودار است، آماده کنند.
حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی خاطرنشان کرد: روز فناوری‌های فضایی در هفته آینده واقع شده است، ارسال موجود زنده به فضا موفقیت ویژه‌ای است که نصیب دانشمندان ما شد.
وی با اشاره به سالروز ورود حضرت معصومه(س) به قم، گفت: مردم ولایی و فداکار قم در چنین روزی در حرکت ابتکاری و نمادین ورود این بانوی کرامت را به شهر خود جشن می‌گیرند که این حرکت مطلوبی است.
امام جمعه قم ابراز کرد: در روز سه‌شنبه هفته آینده سالروز تشکیل مجمع تشخیص مصلحت نظام است؛ این مجمع تا کنون نقش مهمی در برون‌رفت کشور از تنگناها و مشکلات انجام داده‌ است.
وی با اشاره به سالروز نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، گفت: نظامیان نیروی هوایی با شجاعت در اقامت‌گاه امام خمینی(ره) حاضر شدند و پیمان شرف و خون بستند.
حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی ادامه داد: هفته گذشته جمعی از مهمانان و شرکت‌کنندگان در کنفرانس وحدت با رهبر معظم انقلاب دیدار کردند، رهبر معظم انقلاب در این دیدار از وحدت به عنوان مهم‌ترین پیام رسالت نبی اکرم(ص) یاد کردند و حرکت بیداری اسلامی در جهان اسلام را بخشی از تحقق وعده الهی دانستند.
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) خاطرنشان کرد: محور دیگر سخنان رهبر معظم انقلاب هشدار درباره نقشه خطرناک استکبار به ویژه انگلیسی‌ها یعنی ایجاد اختلاف و درگیری میان مسلمانان بود که متأسفانه نمونه‌هایی از این درگیری در میان امت‌هایی مانند مصر، پاکستان شاهد هستیم.
وی گفت: امروز هر کس هر حرکتی با هدف ایجاد اختلاف و تفرقه صورت دهد،‌ در خط شیطان و استکبار جهانی است و مورد خشم خدا و رسول الله(ص) خواهد بود.
حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به این‌که پیامبر(ص) از این اختلافات هیچ‌گاه راضی نیستند، بیان داشت: امروز با کمال تأسف مشاهده می‌کنیم که عده‌ای فریب‌خورده در میان مسلمانان خواستار دشمنی میان مسلمانان و به دنبال اتحاد با استکبار هستند.
وی اظهار داشت: برخی مسلمانان در ماجرای سوریه به جرم مقاومت این کشور مظلوم در برابر اسرائیل غاصب، با دشمنان به اتحاد رسیده‌ و علیه این کشور فعالیت‌هایی انجام می‌دهند، اما تا کنون مسلمانان غیرتمند سوریه با عنایات الهی در برابر این تجاوز ایستاده‌اند و پیروز خواهند شد.
امام جمعه قم خاطرنشان کرد: وظیفه نخبگان دینی و سیاسی دانشگاه جهان اسلام از نظر رهبر معظم انقلاب بسیار سنگین است، آنان باید طراحی‌ها دشمن را برای مردم بیان کنند و برای تحقق شعار اتحاد اسلامی تلاش جدی صورت دهند./914/پ201/س
ارسال نظرات