۱۱ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۱:۱۲
کد خبر: ۱۵۴۸۲۸
وزیر دادگستری:

با هیاهوی غرب از اصول خود تنازل نمی کنیم/ علما پیشگام مبارزه با جریان های انحرافی هستند

خبرگزاری رسا ـ وزیر دادگستری با تاکید بر این که هرچه غربی ها دم از حقوق بشر بزنند و هیاهو کنند، ما ذره ای از اصول و عقاید خود تنازل نخواهیم کرد، رساله حقوق امام سجاد(ع) را دربردارنده قوی ترین مبانی حقوق بشری دانست.
مرتضي بختياري وزير دادگستري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سیدمرتضی بختیاری وزیر دادگستری شامگاه سه شنبه در نشست مشترک طلاب استان خراسان جنوبی در قم که در مؤسسه اولوالباب برگزار شد، با اشاره به اهمیت و حساسیت کار دستگاه قضا، از حوزویان خواست نیروی انسانی مورد نیاز این دستگاه را تامین کنند.
بختیاری با بیان این که امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز به حضور روحانیان متعهد و متخصص در دستگاه قضا احساس می شود، خاطرنشان کرد: سنگر قضا سنگر بسیار مهم و حساسی است و باید حوزویان متعهد و متخصص نسبت به تامین این نیاز اقدام کنند. 
حوزه باید نیاز دستگاه قضا را تامین کند
وی یادآورشد: البته ما قاضی خوب کم نداریم، اما شاید مردم آن گونه که شایسته است راضی نباشند و بخش عمده این مساله نیز به حوزه های علمیه برمی گردد و باید قضات لایق مورد نیاز قوه قضاییه را تربیت کنند. 
وزیر دادگستری یادآورشد: خوشبختانه رشته های تخصصی در حوزه های علمیه فعال است، اما هنوز نارسایی هایی در این ارتباط وجود دارد که امیدواریم با عنایت ویژه ای که آیت الله آملی لاریجانی به جذب و گزینش طلاب مستعد برای تصدی امر قضاوت دارند شاهد موفقیت هایی در این عرصه باشیم؛ چراکه دستگاه قضا به متخصصان متعهد و وارسته نیاز دارد. 
وی در ادامه سخنان خود به بیان اهداف و وظایف وزارت دادگستری پرداخت و با بیان این که وزیر دادگستری تنها وزیری است که سه قوه در انتخاب آن نقش دارند، گفت: با وجود اهمیت کار وزارت دادگستری هنوز وظایف این وزارتخانه به درستی تبیین نشده است. 
بختیاری بیان داشت: در مجلس هشتم طرح تبیین وظایف وزارت دادگستری مطرح شد که البته به جایی نرسید، در زمان ریاست آیت الله یزدی اختیارات اداری و مالی قوه قضاییه به وزارت دادگستری واگذار شده بود، آیت الله هاشمی شاهرودی معاونت تشکیل دادند و الان نیز آیت الله آملی لاریجانی همین روش را تشخیص داده اند و اختیارات تفویض نشده است، البته این حق طبیعی و قانونی رییس قوه قضاییه است و جای هیچ گونه گله ای نیز وجود ندارد. 
دستگاه قضا به تنهایی نمی تواند میدان دار پیشگیری از وقوع جرم باشد
وزیر دادگستری در ادامه پیشگیری از وقوع جرم را نیازمند کمک همه جانبه تمام قوا دانست و تصریح کرد: دستگاه قضا به تنهایی نمی تواند میدان دار پیشگیری از وقوع جرم باشد و نقش سایر ارگان ها از جمله دولت در این مساله کم نیست. 
بختیاری در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر این که قوی ترین فرمول های حقوق بشری در اسلام وجود دارد، گفت: رساله الحقوق حضرت امام سجاد(ع) قوی ترین قوانین حقوق بشری را داراست. 
وی تاکید کرد: هرچه غربی ها می خواهند تبلیغات و هیاهو بکنند، ما میدان را خالی نکرده و از اصول و عقاید محکم خود کوتاه نخواهیم آمد.
واکنش به جریان انحرافی
وزیر دادگستری همچنین در پاسخ به سؤال یکی از طلاب درباره جریان انحرافی، به جوابی کلی بسنده کرد و گفت: ما شاخص هایی همچون ولایت داریم که اگر نباشد تمام دخل وتصرف های ما غاصبانه خواهد بود. 
بختیاری در عین حال گفت: علما و فقها همواره مرزبان اسلام ناب بوده و هستند و در طول تاریخ نیز با جریان های انحرافی مبارزه کرده و آنها را به مردم معرفی کرده اند. /924/پ202/ج
ارسال نظرات