۰۹ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۹:۲۶
کد خبر: ۱۵۴۶۹۹
رییس دانشگاه حکمت رضوی:

زیر بنای علوم اسلامی از مکتب جعفری است

خبرگزاری رسا ـ رییس دانشگاه حکمت رضوی با تاکید بر نقش امام صادق (ع) در مقابل شبهات و تربیت شاگردان در عرصه های علمی و دینی تصریح کرد: در واقع زیربنای علوم اسلامی از مکتب جعفری است و گسترش علوم اسلامی و تحکیم بنیان های اصیل اسلامی امروزه حوزه‏های علمیه ما به نام ایشان است.
حجت الاسلام عبدخدايي

حجت الاسلام عبدخدایی، رییس دانشگاه حکت رضوی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، اظهار داشت: برکات و خدمات وجودی امام صادق(ع) به عنوان عاملی برای توسعه مکتب شیعه تا قیامت و در طول اعصار ماندگار و جاودانه شد و ایشان با احیای فرهنگ اسلام اعتقادت و فرهنگ ناب شیعه را برای ما به یادگار گذاشتند و از آنجا که فرصت بهره برداری سیاسی برای امام به دست نیامد چرا که مردم آن زمان صلاحیت رهبری امام صادق (ع) رانداشتند و امام نیز درد قیام و انقلاب داشتند لذا موقعیتشان برای ایجاد حکومت عادلانه و صحیح مناسب نبود.

وی افزود: با توجه به وجود برخی جریان های تاریخی و سیاسی دوران امامت ششمین امام شیعیان(ع)، ایشان به مسائل سیاسی و حکومتی وقت وارد نشدند و از قیام مسلحانه و آشکار با بنی امیه پرهیز کردند  چرا که امام صادق(ع) دانسته بودند اگر به جریان های حکومتی وارد شوند شیطان صفتان بنی امیه از وجود ایشان سوء استفاده می کنند لذا با توجه به شرایط زمان و وجود جریان های فکری و اعتقادی دینی، ایشان درصدد پرورش شاگردان و توسعه مکتب شیعه برآمدند.

رییس دانشگاه حکت رضوی با بیان اینکه امروز در جهان سردمدار بیداری اسلامی شیعه است و این بهترین تبلیغ برای تشیع است، اظهارداشت: در دنیای اسلام عده ای تشنه اهل بیت (ع) هستند به طوری که در شمال آفریقا ائمه اطهار(ع) مقام و جایگاه بالایی دارند و مسلمانان می توانند با وحدت اسلامی به عالی ترین درجه و اوج عزت خودشان برسند چرا که نفاق و اختلاف و ستیزه سبب نابودی است.

عضو هئیت علمی بنیاد پژوهش های آستان قدس رضوی  با بیان این که  بهترین دستاورد قیام و نهضت علمی امام جعفر صادق (ع) تربیت 4 هزار شاگرد است، تصریح کرد: به گونه ای که هرکدام از شاگردان ایشان نیز در توسعه مکتب جعفری نقش پررنگی در طول تاریخ داشتند.

حجت الاسلام عبدخدایی در ادامه به جریان توسعه علم در زمام امام صادق(ع) پرداخت و اظهار داشت: عالی ترین نقش تربیتی در جهان اسلام و بلکه در تاریخ بشریت بر دوش این امام بوده است چرا که تربیت یافتگان مکتب امام جعفر صادق(ع)نقش موثری در برطرف کردن شبهه های دینی و اعتقادی و توسعه آموزه های شیعه داشتند.

رییس دانشگاه حکمت رضوی با تاکید بر نقش امام صادق(ع) درگسترش علوم اسلامی تصریح کرد: آگاهی بخشی امام از عوامل گسترش علوم اسلامی و تحکیم بنیان های اصیل اسلامی  است چرا که ایشان با زمان شناسی دقیق به فعالیت پرداختند و به دلیل نقش ارزشمند امام، امروزه حوزه‏های علمیه ما به نام ایشان است./934/ت303/ب

ارسال نظرات