۰۹ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۳
کد خبر: ۱۵۴۶۵۵
نماینده خبرگان رهبری:

حفظ وحدت مهم‌ترین مسأله برای مقابله با فتنه‌های زمان است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مراغه تأکید کرد: کسانی که با نام شیعه و یا سنی، جنگ های فرقه ای راه می اندازند به یقین وابسته به دشمنان اسلام هستند.
حفظ وحدت مهم‌ترین مسأله برای مقابله با فتنه‌های زمان است

حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با اشاره به آیات و روایات متعدد مبنی بر اهمیت و ضرورت وحدت در امت اسلامی اظهار داشت: خداوند متعال در آیه 103 سوره آل عمران بر وحدت و دوری از تفرقه دعوت می کند، چراکه رمز سعادت جامعه بشری در وحدت و یکدلی است.

 

وی خاطرنشان کرد: خداوند در این آیه شریفه می فرماید؛ « و اعتصموا بحبل اللّه جمیعاً و لاتفرّقوا و اذکروا نعمة الله علیکم اذ کنتم اعداء فالّف بین قلوبکم فاصبحتم بنعمته اخواناً » یعنی همگی به ریسمان محکم الهی چنگ زنید و پراکنده نشوید و نعمت خداوند را بر خود به یاد آورید، آن گاه که دشمن بودید، پس میان شما یک دلی و مهربانی ایجاد نمود، تا اینکه به نعمت و لطف او با هم برادر شدید.

 

امام جمعه مراغه با بیان این‌که خداوند متعال در این آیه مسأله اتحاد و مبارزه با هر گونه تفرقه را مطرح می کند و از مسلمانان می خواهد که همگی به ریسمان الهی چنگ زنند و پراکنده نشوند، گفت: عده ای از مفسران منظور از «حبل اللّه» را قرآن و بعضی دیگر، اسلام را مقصود از آن می داند، البته در این میان برخی هم گفته اند که منظور خاندان پیامبر و ائمه معصومین(ع) است.

 

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با بیان این‌که منظور از ریسمان الهی هر گونه وسیله ارتباط با خداوند متعال است و تمام آنچه در این زمینه گفته شده است، در مفهوم وسیع ارتباط با خدا، مشترک است، گفت: این آیه شریفه از همه مسلمانان می خواهد که به ریسمان الهی، چنگ زنند و بر محور ارتباط با خدا، اتفاق و اتحاد داشته باشند.

 

نماینده خبرگان رهبری با اشاره به این‌که وحدت امت اسلامی رمز مقابله با توطئه‌های دشمنان است، خاطرنشان کرد: خداوند در آیات قرآنی می فرماید؛ فراموش نکنید که در گذشته چگونه با هم دشمن بودید، ولی خداوند در پرتو اسلام و ایمان، دل های شما را به هم مربوط ساخت و شما دشمنان دیروز، برادران امروز شدید.

 

وی با تأکید بر این‌که حفظ وحدت اسلامی مهم‌ترین مسأله برای مقابله با فتنه‌های زمان است، تصریح کرد: در شرایطی که دشمنان به دنبال کوچکترین سوژه های تخریبی علیه نظام اسلامی هستند، نباید بهانه دست رسانه‌های معاند داد، چراکه تضعیف وحدت موجب باز شدن راه برای نفوذ و اشغالگری آمریکا و ایادیش برای دخالت در امور کشورهای اسلامی می شود.

 

 حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی تفرقه را نخستین خطر برای نفوذ و موج‌سواری جریان‌های معاند نظام ولایی دانست و گفت: نگاهی به تاریخ انقلاب اسلامی نشان می دهد که دشمنان همواره به دنبال راه‌اندازی نزاع شیعه و سنی با روش‌های مختلف بوده است، از این رو امام راحل با تیزبینی و آینده نگری و نام‌گذاری هفته وحدت، این فتنه دشمنان را نیز نقش بر آب کرد.

 

امام جمعه مراغه با اشاره به این‌که هفته وحدت فرصت مناسبی برای تأمل در مشترکات دینی میان مسلمانان جهان است، افزود: باید در هر حال از افراط و تفریط دوری کرد، اکنون نیاز به یک فضای آرام مبتنی بر تفاهم و گفت و گو در بین امت اسلامی وجود دارد، کسانی که با نام شیعه و یا سنی، جنگ های فرقه ای راه می اندازند به یقین وابسته به دشمنان اسلام هستند./935/ت302/ب

ارسال نظرات