۰۷ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۸
کد خبر: ۱۵۴۳۰۰
رییس بنیاد بین المللی اسرا:

آثار فاخر قرآنی با استفاده از فناوری روز عرضه شود

خبرگزاری رسا ـ رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسرا گفت:آثار فاخر علمی و قرآنی هماهنگ با آخرین فناوری های روز در اختیار محققان و علاقه‌مندان قرار گیرد.
حجت الاسلام سعيد جوادي آملي در رونمايي از نرم افزار بيان الوحي آيت الله جوادي آملي

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سعید جوادی آملی، جمعه شب در اختتامیه چهاردهمین نمایشگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات قم و رونمایی از نرم افزار «بیان الوحی» در سازمان ملی جوانان قم، گفت:معتقدیم اگر دانش اسلامی به درستی با فناوری اطلاعات و ارتباطات آمیخته نشود و نسبت ویژه دانش با علم، نسبت صحیح و منطقی نباشد، خدماتی که در حوزه دین اتفاق می افتد ماندنی نخواهد بود.

 
وی افزود: اگر این ارتباط و آمیختگی عمیق تر و صحیح تر باشد و ارتباط دانش فناوری اطلاعات و ارتباطات و علوم اسلامی عمیق تر و صحیح تر شود، دامنه تمام علوم بویژه معارف اسلامی توسعه می یابد.
 
رییس بنیاد علوم وحیانی اسرا اظهار کرد: امروزه با توجه به اینکه دانش فناوری اطلاعات و ارتباطات در خدمت معارف دینی و قرآنی قرار گرفته، شاهد تحول و انقلابی در ارایه آثار فاخر اسلامی هستیم.
 
حجت‌الاسلام جوادی آملی با تاکید بر اینکه آثار فاخر علمی و قرآنی هماهنگ با آخرین فناوری های روز در اختیار محققان و علاقه‌مندان قرار گیرد، افزود:عرضه تولیدات اسلامی با به روزترین تجهیزات، بهره های وسیع اجتماعی خواهد داشت.
 
وی گفت:بنیاد اسرا به عنوان آغازگر حرکت نوین در ارایه آثار ارزشمند اسلامی، نرم افزار «بیان الوحی» را با استفاده از آخرین امکانات روز عرضه کردیم و امیدواریم موسسات دیگر نیز با استفاده از فناوری روز، دانشمندان و علاقمندان را از معارف غنی اسلامی سیراب کنند.
 
وی تفسیر بیان الوحی را افتخاری برای جهان اسلام، تشیع و حوزه دانست و ابراز کرد: این اثر برگرفته از تفسیر «تسنیم»اثر مکتوب «بیان الوحی»، آثار فراوانی را در حوزه های مختلف به همراه خواهد داشت.
 
رییس بنیاد اسرا به جایگاه بین المللی قم اشاره کرد و گفت:بیش از 100 ملیت در این استان مشغول تحصیل هستند و اگر امکانات در سطح بین الملل فراهم نشود، شایستگی که مخصوص نظام است، اتفاق نخواهد افتاد.
 
در ادامه این مراسم، نرم افزار بیان الوحی با حضور علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی، احمد امیرآبادی فراهانی، نماینده قم در مجلس شورای اسلامی و حجت الاسلام سعید جوادی آملی، رییس بنیاد بین المللی اسرا در سازمان ملی جوانان قم رونمایی شد.
 
این نرم افزار اولین تفسیر گویای قرآن کریم می باشد که بعد از 30 سال تلاش محققان از بیانات آیت الله عبدالله جوادی آملی جمع آوری شده و ویژه سه گروه مخاطب محققان و پژوهشگران، عموم جامعه و روشندلان طراحی شده است./920/د102/ی
ارسال نظرات