۰۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۷:۳۴
کد خبر: ۱۵۴۱۳۱

جزئیات امتحانات سطح عالی حوزه علمیه استان قم اعلام شد

خبرگزاری رسا ـ مدیر امتحانات حوزه علمیه استان قم از آغاز نام نویسی امتحانات نیم سال اول تحصیلی طلاب حوزه علمیه استان قم از 7 تا 16 بهمن ماه به صورت اینترنتی خبر داد و جزئیات بیشتری را در این زمینه تشریح کرد.
برگزاري امتحانات پايان سال در حوزه علميه مجتهدي تهران

حجت‌الاسلام محمدعلی نظری، مدیر امتحانات حوزه علمیه استان قم،‌ در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا از آغاز نام نویسی امتحانات نیم سال اول تحصیلی طلاب حوزه علمیه استان قم از 7 تا 16 بهمن ماه به صورت اینترنتی خبر داد و جزئیات بیشتری را در این زمینه تشریح کرد.

وی افزود: افرادای که کسر نمره معدل آنان به نحوی است که نیاز به جبران بیش از چهار نمره دارند، لازم است به ازای هر چهار نمره یک درس را جهت امتحان انتخاب کنند، این گروه بدانند که نمره درس انتخابی برای امتحان، کمتر از 14 باشد و در امتحان شفاهی پایه های مربوط به هر سطح قبول شده باشند.

حجت الاسلام نظری گفت: محدوده امتحانی جبران کسر نمره و معدل طبق محدوده طرح ساماندهی قدیم است.

وی یادآور شد: افرادی که دارای بیش از یک درس اصلی و یک درس جنبی و یا دو درس جنبی از پایه های قبل هستند، مجاز به نام نویسی در پایه بالاتر نیستند و در صورت انتخاب یا شرکت در امتحان به نمره آنان ترتیب اثر داده نخواهد شد.

این مسوول حوزوی افزود: دواطلبان با توجه به مکان های برگزاری امتحانات، حتی الامکان نزدیک ترین مکان به محل سکونت خود را انتخاب کرده؛ زیرا پس از نام نویسی به هیچ وجه امکان جابجایی مقدور نیست.

وی ادامه داد: حسینیه شهدای قم، واقع در بلوار پانزده خراد، جنب امامزاده شاه سیده علی(ع)، موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، واقع در بلوار جمهوری اسلامی و مسجد خاتم الانبیا(ص)، واقع در شهرک پردیسان از مکان های برگزاری امتحانات بهمن ماه انتخاب شده است.

حجت الاسلام نظری اظهار کرد: برای شرکت در امتحانات ارائه کارت ورود به جلسه الزامی است؛ بنابراین کارت ورود به جلسه را پس از ثبت نام و اصلاحات لازم، بلافاصله از پایگاه اطلاع‌رسانی معاونت آموزش چاپ و به همراه داشته باشند.

وی گفت: داوطلبان در حفظ و نگهداری کارت ورود به جلسه سعی کرده و از تا زدگی قسمت بارکد آن خودداری کنند؛ به همراه داشتن کارت شناسایی معتبر در زمان حضور در جلسه الزامی است.

مدیر امتحانات سطح عالی حوزه علمیه استان قم تصریح کرد: نتیجه امتحانات متعاقبا پس از اتمام برگزاری امتحانات از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی معاونت آموزش حوزه اعلام خواهد شد.

وی همچنین یادآور شد: اعتراض به نتیجه امتحانات، فقط از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی معاونت آموزش است؛ بنابراین طلاب از مراجعه حضور خودداری کنند.

این مسوول حوزوی افزود: نمره قابل اعتراض افرادی که حداقل نمره قبولی آنان 12 است، بین 9 تا 14 و افرادی که حداقل نمره قبولی آنان 16 است بین 9 تا 16 اعلام شده است. باتوجه به ضوابط، نمره بازنگری شده در تصحیح دوم ملاک خواهد بود؛ بنابراین در ثبت اعتراض دقت کنند که پس از اتمام زمان اعتراض، انصراف از اعتراض ممکن نخواهد بود.

وی ادامه داد: نمرات پس از بررسی اعتراضات و معدل گیری دروس دونیمسالی و مشخص شد، نتیجه نهایی وارد سیستم ارزیابی خواهد شد؛ بنابراین طلاب از مراجعه حضوری به واحد ارزیابی و امتحانات کتبی خودداری کنند.

حجت الاسلام نظری اظهار داشت: داوطلبان برای اطلاع از ثبت حضور و غیاب دروس فقه و اصول در پایه های 7 تا 10 و تفسیر پایه های 7 و 8 از 25 بهمن ماه به صفحه شخصی خود در سامانه معاونت آموزش حوزه مراجعه کرده و در صورت عدم ثبت حضور و غیاب به ساختمان دارالشفا، طبقه اول، اتاق 105 واحد امتحانات مراجعه کنند.

وی گفت: افرادی که در مراحل قبلی امتحانات، یکی از نیمسال های دروس فقه، اصول و فلسه را امتحان داده اند، جهت اطلاع از وضعیت قبولی و عدم قبولی، به کارنامه مندرج در صفحه شخصی خود در سایت معاونت آموزش حوزه مراجعه کنند.

این مسوول حوزوی افزود: مدت زمان پاسخگویی در جلسه امتحان، نسبت به دروس فقه، اصول و فلسفه 90 دقیقه و سایر دروس 60 دقیقه است.

وی اظهار داشت: طلاب لازم است 30 دقیقه، پیش از شروع امتحان در جلسه حاضر باشند؛ زیرا درهای محل برگزاری آزمون راس ساعت مقرر بسته خواهد شد. به همراه داشتن هرگونه، کیف، کتاب، جزوه، تلفن همراه و غیره در جلسه امتحان ممنوع است.

مدیر امتحانات حوزه علمیه استان قم گفت: داوطلبان جهت هرگونه سوال درباره امتحانات می توانند در ساعات اداری با شماره 7740971 داخلی 105 و 107تماس بگیرند.

شایان ذکر است، طلاب و فضلای حوزه علمیه استان قم که در پایه‌های هفتم تا دهم حوزه مشغول به تحصیل هستند می‌توانند از روز 7 تا 16 بهمن ماه با مراجعه به پایگاه اینترنتی معاونت آموزش به نشانی /www.howzeh-qom.com نسبت به نام نویسی امتحانات خود اقدام کنند.

گفتنی است، امتحانات سطح عالی حوزه علمیه قم از 25 بهمن‌ماه تا سوم اسفند 1391در شهر مقدس قم برگزار می‌شود./917/ت302/ی

ارسال نظرات