۰۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۸:۳۷
کد خبر: ۱۵۴۰۹۲
از هفتم بهمن آغاز می‌شود؛

نام نویسی امتحانات سطح عالی حوزه علمیه قم

خبرگزاری رسا ـ مدیر امتحانات حوزه علمیه استان قم اظهار داشت: براساس طرح جدید ساماندهی دروس سطح عالی حوزه، نام نویسی امتحانات این سطح از 7 بهمن ماه به مدت ده روز انجام خواهد گرفت.
برگزاري امتحانات پايان سال حوزه علميه در قم

حجت‌الاسلام محمدعلی نظری، مدیر امتحانات حوزه علمیه استان قم،‌ در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، گفت: نام نویسی امتحانات سطح عالی حوزه علمیه استان قم از 7 بهمن ماه به مدت ده روز انجام می‌گیرد.


وی افزود: طلاب و فضلای حوزه علمیه استان قم که در پایه‌های هفتم تا دهم حوزه مشغول به تحصیل هستند می‌توانند از روز 7 تا 16 بهمن ماه با مراجعه به سایت معاونت آموزش به آدرس
www.howzeh-qom.com نسبت به نام نویسی امتحانات خود اقدام کنند.


حجت‌الاسلام نظری یادآور شد: تمامی طلاب سطوح عالی دارای کد محل تحصیل 529 و 530 اعم از آزاد، مراکز حوزوی و مؤسسات لازم است جهت ثبت نام و شرکت در امتحانات نیمسال اول سال تحصیلی 92-91 از طریق سایت معاونت آموزش حوزه های علمیه اقدام کنند.


وی افزود: همچنین طلاب مدرسه علمیه جانبازان و سفیران هدایت قم باید جهت ثبت نام به مدرسه محل تحصیل خود مراجعه کنند.


این مسؤول حوزوی خاطر نشان کرد: طلاب سطح عالی پس از ثبت‌نام چنانچه قصد انصراف یا اصلاح را داشتند از 16 تا20 بهمن ماه فرصت دارند برای این اصلاحات به سایت معاونت آموزش حوزه مراجعه کنند، زیرا در صورت ثبت نام و عدم شرکت در امتحان، آن درس به منزله مردودی محسوب شده و چنانچه غیبت غیرموجه باشد، داوطلب مجاز به ثبت نام نیم سال اول آن درس در امتحانات نیمسال دوم نخواهد بود و تنها می تواند در امتحان شهریور ماه شرکت کند.


وی افزود: از طلاب عزیز می خواهیم، ضوابط و شرایط امتحانات را به طور دقیق مطالعه و در هنگام انتخاب دروس امتحانی دقت داشته باشند تا اشتباهی رخ ندهد.


مدیر امتحانات سطح عالی حوزه علمیه استان قم ادامه داد: داوطلبان در هنگام نام نویسی به نکات مندرج در برنامه نرم افزار مربوط به مراحل ثبت نام از قبیل انتخاب استاد، مکان تحصیل، نوع طرح(قدیم و جدید)، ساعت، تاریخ و مکان امتحات توجه کرده تا در ثبت حضور و غیاب و نیز اعلام نمره با مشکل مواجه نشوند.


وی بیان داشت: طلابی که در آموزش غیرحضوری ثبت نام کرده و نیز افراد واجد شرایط تبصره ماده 10 مجاز به ثبت نام در امتحانات نیستند؛ اما آن دسته از طلاب شرکت کننده در آموزش غیرحضوری، چنانچه پرونده آنان فعال نباشد، پس از انصراف و تسویه حساب می توانند نام نویسی کنند.


مدیر امتحانات حوزه علمیه استان قم، ‌در ادامه، افزود: جهت شرکت در امتحانات ارائه کارت ورود به جلسه یا کارت الکترونیک معاونت آموزش الزامی است؛ از‌این رو کارت ورود به جلسه از سایت معاونت آموزش قابل دریافت است.


وی یادآور شد: با توجه به تعدد مکان امتحانات طلاب حتی‌الامکان نزدیک‌ترین مکان را به محل سکونت خود را انتخاب کنند؛ از‌این رو طلاب عزیز در انتخاب مکان امتحان دقت کنند که پس از ثبت نام به‌هیچ وجه امکان جا به جایی مقدور نیست.

 

گفتنی است، امتحانات سطح عالی حوزه علمیه قم از 25 بهمن‌ماه تا سوم اسفند در قم برگزار می‌شود./917/ت302/پ

ارسال نظرات