۰۳ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۹
کد خبر: ۱۵۳۹۱۹

مراسم عمامه گذاری طلاب مراغه برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مراسم عمامه‌گذاری طلاب مدارس علمیه مراغه با حضور رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور برگزار خواهد شد.
مراسم عمامه گذاری طلاب مراغه برگزار می شود

حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، تولیت حوزه‌های علمیه مراغه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا اظهار داشت: مراسم عمامه گذاری جمعی از طلاب مدارس علمیه امیرالمومنین(ع)، امام حسن مجتبی(ع) و امام حسین(ع) شهر مراغه برگزار خواهد شد.

 

امام جمعه مراغه ادامه داد: این مراسم روز سه شنبه دهم بهمن، مصادف با هفدهم ربیع الاول میلاد حضرت رسول اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) با حضور اقشار مختلف مردم مراغه به ویژه خانواده های طلابی که ملبس به لباس مقدس روحانیت خواهند شد، در مسجد جامع مراغه برگزار می شود.

 

نماینده خبرگان رهبری با اشاره به این‌که این مراسم همه ساله با حضور و استقبال پرشور مردم مؤمن و متدین شهرستان مراغه همراه است، گفت: جشن میلاد حضرت رسول که با حضور و سخنرانی حجت الاسلام سیدرضا تقوی، رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور برگزار خواهد شد، با مراسم ویژه عمامه‌گذاری 15 طلبه این سه مدرسه خاتمه خواهد یافت.

 

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که عمامه گذاری یکی از باشکوه‏ترین بخش‏‌های زندگی طلاب محسوب می شود، اظهار داشت: قبل از این‌که طلاب واجد شرایط و علاقه‌مند در این مراسم شرکت کنند، جلسات توجیهی برگزار و ضرورت اهمیت حفظ قداست لباس روحانیت تبیین و تشریح شده است.

 

مؤسس و تولیت مدارس علمیه شهرستان مراغه با اشاره به نیاز روزافزون جامعه به حضور طلاب در محافل مختلف تبلیغی، فرهنگی و اجتماعی ابراز داشت: پوشیدن ردای روحانیت توفیق بزرگی برای طلاب است که خداوند به واسطه لطفش به این افراد عنایت می کند، تا بتوانند مبانی دین مبین اسلام و مکتب جعفری را به بهترین نحو ترویج دهند.

 

گفتنی است، مراسم عمامه‌گذاری طلاب مدارس علمیه مراغه هر ساله همزمان با هفدهم ربیع الاول در حوزه علمیه مراغه برگزار می شود./935/ت303/ب

ارسال نظرات