۲۴ دی ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۵
کد خبر: ۱۵۳۰۰۱

امضای تفاهم‌نامه بین مؤسسه حکمت و فلسفه و مجمع عالی حکمت

خبرگزاری رسا ـ مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران و مجمع عالی حکمت اسلامی تفاهم‌نامه همکاری علمی امضا کردند.
امضاي تفاهم نامه


به گزارش خبرگزاری رسا، تفاهم‌نامه همکاری علمی بین مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران و مجمع عالی حکمت  اسلامی به امضای حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه؛ رئیس مؤسسه و حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا فیاضی؛ رئیس هیأت مدیره مجمع عالی حکمت اسلامی  رسید.

 

همکاری‌های آموزشی در زمینه برگزاری دوره‌های آموزشی  مشترک یا تبادل استاد جهت برگزاری کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی از جمله مفاد این تفاهم‌نامه است.

 

موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران و مجمع عالی حکمت اسلامی، هر دو متعهد شدند که در برگزاری همایش‌ها، سمینارها و نشست‌های تخصصی مشترک در مجمع، مؤسسه و یا در دیگر مراکز علمی و فرهنگی و نیز در عرضه متقابل تولیدات و محصولات علمی در کتاب‌فروشی‌های هر دو مرکز یا اعطای نمایندگی به یکدیگر برای شرکت مشترک در نماشگاه‌های محتلف مانند نماشگاه کتاب، قرآن و مانند آن همکاری مجددانه‌ای داشته باشند.

 

استفاده از ظرفیت‌های بین‌المللی همدیگر برای گسترش و تعمیق نفوذ تفکر اسلامی در کشورها یا مراکز علمی که هر یک از دو مرکز ارتباط علمی دارند، به ویژه اطلاع‌رسانی نسبت به مجامع و همایش‌های بین المللی که در کشورهای مختلف برگزار می‌گردد،‌یکی از مهم‌ترین مفاد این تفاهم‌نامه است.

 

این دو مرکز، شناسایی و ارتباط با مراکز و شخصیت‌های علمی داخلی و بین المللی و همکاری و مساعدت در زمینه ارتباط با شخصیت‌ها، مراکز علمی و فرهنگی، سفر هیأت‌های علمی و فرهنگی و برگزاری جلسات و مجامع علمی و تحقیقاتی و دعوت مشترک از دانشمندان و شخصیت‌هیا علمی بین المللی از جمله برنامه مشترک خود اعلام کردند.

 

با توجه اینکه هر دو مرکز از مهم‌ترین مراکز تحقیقاتی در علوم عقلی هستند،‌ طرح و اجرای مشترک پروژه‌های تحقیقاتی مانند تدوین و انتشار دانشنامه در حوزه‌های مختلف علوم عقلی و یا طرح‌های تصحیح و احیاء نسخ خطی در حوزه‌های علوم عقلی و میراث علمی جهان اسلام را در اولیت کارهای خود قرار دادند که در این تفاهم‌نامه ذکر شد.

 

از دیگر مفاد تفاهم‌نامه می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد: انتشار آثار با همکاری دو مرکز و توسط انتشارات مؤسسه؛ تبادل اطلاعات، تجارب و همکاری کتابخانه‌ و مرکز اسناد دو مرکز در خصوص تهیه منابع و اطلاعات علمی و انتشاراتی اعم از مکتوب، دیجیتال و میکرو فیلم نسخ خطی و مانند آن؛ اشتراک‌گذاری محتواها و تولیدات چندرسانه‌ای، همچنین اطلاع‌رسانی نشست‌ها و همایش‌های علمی دو طرف در پایگاه‌های اطلاع‌رسانی آن‌ها،‌ ارائه خدمات ارزیابی طرح‌ها و آثار به یکدیگر./916/د102/ع
 

ارسال نظرات