۲۱ دی ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۴
کد خبر: ۱۵۲۸۳۰
با پیام آیت الله جوادی؛

مراسم اختتامیه همایش ملی شعر عاشورایی در گرگان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ اختتامیه همایش ملی شعر عاشورایی با عنوان «خطبه های نور» با پیام حضرت آیت الله جوادی آملی و حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تالار فخرالدین اسعد گرگان برگزار شد.
کنگره شعر عاشورايي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، این مراسم با پیام حضرت آیت الله جوادی آملی و سخنرانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و آیت الله نور مفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان در گرگان برگزار شد.

 

غلامرضا منتظری، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در این مراسم با بیان این که این همایش ملی با هدف بازخوانی، تبیین و تدوین یک اثر هنری از خطبه های امام حسین (ع) به زبان شعر برگزار شد، افزود: واقعه عاشورا و کلاس درس امام حسین(ع) به وسعت تاریخ است و شاعری می تواند به قدر قابلیتش از آن بهره گیرد.

 

وی با بیان این که چرایی و چگونگی حادثه عاشورا برای صاحبان ذوق، اندیشه و هنر پایانی ندارد، افزود: هر چه صاحبان ذوق و اندیشه در زمینه عاشورا پرداخته اند، باز هم در اول راه قرار دارند.

 

منتظری تصریح کرد: در بین همه هنرها، هنر شعر در معرفی شور و شعور عاشورا گوی سبقت را از همگان ربوده است و با شعر از شور و شعور حسینی ره توشه برگرفته ایم.

 

وی ادامه داد: بدون تردید مسؤولیت تبیین پیام ارزشمند عاشورا از سوی شاعران بر دیگر گروه هنرمندان سنگین تر است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، همایش ملی خطبه های نور را پاسخی شایسته به نیاز اساسی دانست و اظهار امیدواری کرد: این رخداد بزرگ قدمی در راه سیدالشهدا(ع) قلمداد شود.

 

منتظری در ادامه سخنان خود از ارسال هزار و 100 اثر از 356 شاعر کشور به دبیرخانه همایش ملی خطبه های نور در گلستان خبر داد و گفت: 65 درصد  شرکت کنندگان در این جشنواره که آثارشان ارائه شد را مردان و 35 درصد را خانم ها تشکیل می دهند./950/پ202/ب

ارسال نظرات