۱۹ دی ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۹
کد خبر: ۱۵۲۵۷۱
حجت الاسلام ماندگاری:

آشنایی با نیازهای معنوی مخاطب از اصول مهم تبلیغ است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه آشنایی مبلغان با اصول روان شناسی، مخاطب‌شناسی و شبهه‌شناسی را مورد تأکید قرار داد و گفت: آشنایی با نیازهای معنوی مخاطب یکی از مهم ترین اصول تبلیغی است.
حجت الاسلام ماندگاري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام مهدی ماندگاری، استاد حوزه و دانشگاه امروز در جمع طلاب مدارس علمیه شهر اردبیل به تشریح اصول و مبانی تبلیغ دین از دیدگاه قرآن، روایات و احادیث معتبر وارده پرداخت و اظهار داشت: سیره و گفتار پیامبر گرامی اسلام و ائمه اطهار(ع) بهترین الگو برای تبلیغ موفق محسوب می شوند.

 

وی تکریم مخاطب، تبیین زیبایی های دین، تأکید بر جامعیت مبانی و احکام دینی، ایجاد ارتباط عاطفی با مخاطب و همچنین ساده گویی در انتقال مفاهیم را از جمله اصول مهم در تبلیغ مبانی دینی دانست و خاطرنشان کرد: مردم دوستدار دین هستند، اما گاهی عده ای از مبلغان انجام فرایض دینی را چنان دشوار می نمایانند که کمتر جوانی جرأت حضور در محافل دینی را به خود می دهد.

 

حجت الاسلام ماندگاری آشنایی مبلغان با اصول روان شناسی، مخاطب‌شناسی و شبهه‌شناسی را مورد تأکید قرار داد و گفت: یک مبلغ باید عمل و گفتارش جاذبه داشته باشد، در غیر این‌صورت در جذب جوانان به محافل دینی و مذهبی موفق نخواهیم بود، در حقیقت آشنایی با نیازهای معنوی مخاطب یکی از مهم ترین اصول تبلیغی است.

 

این استاد حوزه و دانشگاه در بخش دیگری از سخنان خود رسالت امروز طلاب را هدایت و تبیین ولایت دینی و الهی در زندگی دانست و افزود: بصیرت بخشی بایستی با شیرینی فهم دین از سوی مردم و آگاهی عموم با حقیقت اسلام و تشیع همراه باشد، مردم باید بدانند که جامعیت، کمال و پویایی از ویژگی‌های مهم دین مبین اسلام است.

 

وی با اشاره به این‌که دین مبین اسلام همه ابعاد و نیازهای زندگی بشر را مد نظر داشته است، خطاب به طلاب علوم دینی گفت: سعی کنید با عمل خود مردم را به اسلام و احکام دینی دعوت کنید.

 

حجت‌الاسلام ماندگاری در ادامه مقابله با جنگ نرم دشمنان را بدون ولایت‌پذیری و ولایت‌مداری غیرممکن دانست و اظهار داشت: همه باید در برابر ولایت تسلیم باشیم، چراکه ولایت‌پذیری کلید حل بسیاری از مشکلات جامعه است، رسالت امروز حوزه‌ نیز باید در جهت تبیین ضرورت و اهمیت ولایت‌مداری و برکات معنوی و وجودی ولایت فقیه باشد.

 

وی تبعیت از ولی‌فقیه در دوران غیبت حضرت ولی‌عصر(عج) را واجب دانست و گفت: دشمنان اسلام و تشیع برای نابودی ارزش‌ها، مبانی و اعتقادات اصیل دینی و شیعی از راه دین وارد میدان شده اند، به دین صورت که با راه‌اندازی فتنه، جای حق و باطل را عوض کرده و اولویت‌ها برای مردم جابجا می‌شود./935/پ202/ب

ارسال نظرات