۱۶ دی ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۸
کد خبر: ۱۵۲۲۶۷

چند خبر کوتاه از خراسان رضوی

خبرگزاری رسا ـ مستند « یکشنبه ای که نیامدی » با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و معرفی شهدای گرانقدر روحانی در یک قسمت 34 دقیقه ای و در شبکه استانی سیمای خراسان رضوی تهیه شده است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی صدا وسیمای خراسان رضوی مستند « یکشنبه ای که نیامدی » با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و معرفی شهدای گرانقدر روحانی در یک قسمت 34 دقیقه ای و در شبکه استانی سیمای خراسان رضوی تهیه شده است.

 این مستند به داستان زندگی روحانی شهید حجت الاسلام والمسلمین مهدی یعقوبی نماینده مردم شهرستان تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی که در حادثه هوایی ضمن بازدید از مناطق جنگی در دوران دفاع مقدس توسط دشمن به شهادت رسید، می پردازد. در این مستند سعی شده  با بازسازی زندگی این شهید بزرگوار از دوران کودکی که وارد حوزه علمیه تربت حیدریه می شود تا مسؤولیت های بعدی و نهایتاً نمایندگی مجلس از زبان همسر، فرزندان، برادر و همرزمان و دوستانش معرفی شود.

«جلوه خورشید» تولید سیمای خراسان رضوی از امام مهربانی ها علی بن موسی الرضا (ع) سخن می گوید

 این برنامه به تهیه کنندگی جواد قطمیری و کارگردانی محمد حسن جوشنیدر 35 قسمت 15دقیقه ای برای افزایش آشنایی باسیره و کسب معرفت پیرامون شخصیت امام رضا (ع)  می کوشد.

جلوه خورشید  از بخش های مختلفی از جمله  حدیث، وله های گرافیکی، کارشناس و معرفی کتاب برای رسیدن به اهداف خود بهره می برد،این برنامه ترکیبی با تصویربرداری وصالی،صدابرداری مهدیزاده، تدوین سیامک سالاری و کار گرافیکی وحید محولاتی ساخته شده است.

نکوداشت آیت الله غرویان در نیشابور برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری رسا، با مصوبه شورای فرهنگ عمومی  شهرستان نیشابور مقرر شد به منظور پاسداشت 32 سال خدمات ارزنده آیت الله غرویان امام جمعه سابق، ستاد نکوداشتی با مسؤولیت حجت الاسلام مقری موذن امام جمعه و قائم مقامی معاون استاندار و فرماندار و دبیری سید حسین  اکرامی از ستاد نماز جمعه که  دبیرخانه آن در اداره تبلیغات اسلامی مستقر گردد و نکوداشت حضرت آیت الله غرویان همزمان باهفته معلم اردیبهشت 92 برگزار گردد. 

 معاون امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی از برگزاری دهمین جشنواره فیلم فجر مشهد خبر داد

به گزارش خبرگزاری رسا، حسین مسگرانی، معاون امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی اظهار داشت: دهمین جشنواره فیلم فجر مشهد همزمان باسی و یکمین جشنواره فیلم فجر در مشهد مقدس برگزار خواهد شد.

 

مسگرانی با بیان این که با توجه به این که فیلم های جشنواره امسال به صورت دیجیتالی ارسال می شود به احتمال بسیار زیاد، محل برگزاری جشنواره فیلم فجر مشهد سینما هویزه مشهد می باشد، تصریح کرد: تا کنون هماهنگی های لازم به منظور برگزاری جشنواره و پی گیری تامین اعتبارات انجام شده است و جلسه هماهنگی دبیران جشنواره فیلم فجر در استان ها طی هفته آینده در تهران برگزار خواهد شد./934/د101/ب  

ارسال نظرات