۲۸ آذر ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۱۵۰۳۳۳

پژوهشگران برتر حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی معرفی شدند

خبرگزاری رسا ـ همزمان با هفته پژوهش، پژوهشگران برگزیده حوزه علمیه خواهران و برادران استان آذربایجان‌شرقی مورد تجلیل قرار گرفتند.
حجت الاسلام عباس عباس زاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر استان آذربایجان شرقی در سال 1391 امروز با حضور استاندار آذربایجان‌شرقی در سالن جمهوری اسلامی استانداری برگزار شد که طی آن از 30 پژوهشگر برتر، یک مدیر پژوهشی و سه واحد فناوری برتر استان قدردانی شد.

 

بنا بر این گزارش، حجت الاسلام عباس عباس‌زاده، مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه هنر اسلامی تبریز و استاد حوزه علمیه تبریز و همچنین خانم عزیزه اصغری استاد حوزه علمیه خواهران استان به عنوان پژوهشگران حوزوی برتر مورد تجلیل قرار گرفتند.

 

پژوهشگران حوزوی استان آذربایجان‌شرقی امروز در حالی معرفی و تجلیل شدند که سال گذشته به دنبال انعکاس خبر « خبر معرفی و تجلیل از پژوهشگران حوزوی استان » از سوی خبرگزاری رسا و انتقاد آیت الله مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی از این مسأله، مدیرکل پژوهشی استانداری نسبت به این مواضع اظهارنظرهایی داشته است.

 

احمد علیرضا‌بیگی، استاندار آذربایجان‌شرقی امروز در مراسم تجلیل از پژوهشگران استان با تأکید بر تعامل و برقراری پل ارتباطی میان پژوهشگران و واحدهای صنعتی و اقتصادی اظهار داشت: در این برهه حساس از تاریخ کشور، تولید علم باید با محوریت تقاضا و بر مبنای دانش صورت گیرد.

 

وی با بیان این‌که پژوهش راهگشای خوبی برای تعالی نظام اسلامی در عرصه‌های اقتصادی و فناوری است، خاطرنشان کرد: ایران اسلامی توانسته رتبه نخست تولید علم در منطقه را کسب کند، امام به علت عدم ارتباط کافی میان بخش صنعت و بخش پژوهش، هنوز در زمینه مصرف تولیدات علمی با مشکلاتی مواجه هستیم.

 

استاندار آذربایجان‌شرقی همچنین با تأکید بر اهمیت حمایت از نخبگان و پژوهشگران و توجه ویژه رهبر معظم انقلاب اسلامی بر توجه به  شرکت‌های دانش‌بنیانی که دارای توجیه اقتصادی هستند، گفت: استان آذربایجان شرقی در نمایشگاه ملی علم تا عمل به عنوان استان برتر انتخاب شد و این امر نشانگر توجه ویژه به تحقیق و پژوهش در استان است.

 

گفتنی است، همزمان با چهارمین جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر استان آذربایجان شرقی در سال 1391 از 30 پژوهشگر، یک مدیر و سه واحد فناوری برگزیده قدردانی شد./935/پ202/ب

ارسال نظرات