۲۷ آذر ۱۳۹۱ - ۱۷:۱۱
کد خبر: ۱۵۰۲۳۸

چرا تحزّب در جامعه اسلامی ما کارنامه موفقی نداشته است؟

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین آقا تهرانی گفت: حریّت را نباید از دست داد و به تحزّب زدگی مبتلا گشت، و گرنه «کلّ حزبٍ بما لدیهِم فرحون» هر گروه و حزبی به خود و داشته‌های خویش دل خوش می دارد و از هدف که گاه بر روی کاغذ نیز می نویسند باز می‌مانند.
حجت الاسلام آقا تهراني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مرتضی آقا تهرانی در پاسخ به این سؤال که چرا تحزّب در جامعه اسلامی ما کارنامه موفقی نداشته است، گفت: چون حزب مداران آرام آرام حزبشان برایشان بت شد و دیگر هدف را فراموش کردند.


وی ادامه داد: البته این کافی نیست که هدف مقدّس باشد، اگر چه لازم است ولی کافی نیست از این رو طیّ راه نیز باید مورد عنایت قرار گیرد تا مورد پسند شارع باشد. بنابراین، هیچ گاه به هدف اصلی که قرب به خداوند متعال است از طریق ناصواب نائل نخواهیم شد. پس حریّت را نباید از دست داد و به تحزّب زدگی مبتلا گشت، و گرنه «کلّ حزبٍ بما لدیهِم فرحون» هر گروه و حزبی به خود و داشته های خویش دل خوش می دارد و از هدف که گاه بر روی کاغذ نیز می نویسند باز می مانند.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خروج و عدول از اصول را از دیگر آسیب‌های احزاب دانست و گفت: بی شک، یک حزب اسلامی باید موحد باشد و التزام به ولایت نیز داشته باشد. خروج از توحید خود را به شکل شرک یا کفر تجلّی می‌دهد که انحرافی بیش نیست. البته دانستن توحید و مراتب آن برای میزان کردن حزب با آن ضروری است.

 

وی توحید در خالقیّت، توحید در وجوب وجود و توحید در ربوبیت را از اقسام سه گانه توحید دانست و توحید ربوبی را مشتمل بر تشریعی (نبوّت و امامت) و تکوینی (ولایت) عنوان کرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی در پایان گفت: اگر مراتب دقیق توحید در نظر گرفته شود، می توانیم حزبی توحیدی - الهی را شناسائی کرده و بر آن مبنا بنائی را استوار سازیم که همان ایده آل هر انسان و موجب قرب به جانب خداوند متعال و کمال بندگان او باشد./916/ت303/ع

ارسال نظرات