۲۷ آذر ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۰
کد خبر: ۱۵۰۲۰۹
حجت الاسلام و المسلمین نکونام:

واسطه گری بین دولت و مردم مهمترین وظیفه ائمه جمعه است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام و المسلمین نکونام با بیان این که واسطه گری بین دولت و مردم مهمترین وظیفه ائمه جمعه است اظهار داشت: ایفای نقش پدر میان مردم و دولتمردان باید به معنای واقعی کلمه در جامعه از سوی روحانیان، فضلا و ائمه جمعه صورت پذیرد؛ چراکه نظام اسلامی فرزند حوزه و نباید نسبت به آن بی تفاوت باشیم.
حجت الاسلام و المسلمين نکونام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در چهارمحال و بختیاری، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، پیش از ظهر امروز در نشست ماهانه ائمه جمعه استان که در شهرکرد برگزار شد، از حضور گرم و پر نشاط ائمه جمعه چهارمحال و بختیاری در صحنه های مختلف سیاسی، دینی، اجتماعی و اقتصادی تجلیل کرد و گفت: ائمه جمعه چهارمحال و بختیاری باید پاسخگویی به مردم و پیگیری مشکلات و دغدغه های اقتصادی و فرهنگی آنان را در اولویت کاری خود قرار دهند.

رییس شورای حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری ائمه جمعه را متولی فکر، عقیده، فرهنگ و دین مردم دانست و گفت: ائمه جمعه چهارمحال و بختیاری در این راستا اقدامات بسیار خوبی را انجام داده اند و با حضور فعال خود در همه عرصه ها شبهات فرهنگی و عقیدتی مردم را برطرف کرده اند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به آیاتی از قرآن کریم، بر حاکم کردن معنویت و یاد خداوند متعال در جامعه تأکید کرد و ابراز داشت: باید کوشید یاد و ذکر خداوند متعال در همه حالات بر دل ها حاکم شود که حاکمیت یاد خداوند بر دل ها سبب می شود فضای عمومی جامعه از تیرگی و تاریکی دور و به سوی نورانیت و معنویت تعالی پیدا کند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری لازمه اصلاح امور دنیوی مردم را در یاد و ذکر خداوند متعال عنوان کرد و گفت: پرداختن به وظایف و امورات دنیوی بدون شک در سایه ارتباط مداوم با خداوند متعال صورت می پذیرد در غیر این صورت نیازهای مردم برطرف نمی شود.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام اساس حرکت ائمه جمعه را حاکم کردن یاد خدا و خدا گرایی در جامعه دانست و گفت: اصل خداگرایی و خدا محوری در حوزه ها، رسانه ها و در کل جامعه بسیار کمرنگ است.

رییس شورای حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری در ادامه سخنانش خاطرنشان کرد: مسئله تهذیب، اخلاق و خداباوری باید در فضای جامعه به ویژه حوزه ها، رسانه ها و مطبوعات استان حاکم شود.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به فضای فعلی کشور و تشدید تحریم های غرب علیه جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: در این شرایط حساس وظیفه ائمه جمعه بسیار سخت و سنگین است و با توجه به شرایط سخت اقتصادی کشور مردم داری و نگه داشتن مردم در صحنه یک هنر به شمار می آید.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام با بیان این که واسطه گری بین دولت و مردم مهم ترین وظیفه ائمه جمعه است اظهار داشت: ایفای نقش پدر میان مردم و دولتمردان باید به معنای واقعی کلمه در جامعه توسط روحانیان، فضلا و ائمه جمعه صورت پذیرد؛ چراکه نظام اسلامی فرزند حوزه و نباید نسبت به آن بی تفاوت باشیم.

وی با تأکید بر این که ائمه جمعه باید امانت خوبی برای تریبون نمازجمعه باشند اظهار داشت: شرط اولیه کسب جایگاه تریبون نمازجمعه و رسانه زبان نرم و کلام متین است؛ چراکه اثربخشی حرف نرم و با لطافت نسبت به سخنان تهدید آمیز و زشت بیشتر و بسیار مشهود است./9461/پ202/ب

ارسال نظرات