۲۳ آذر ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۱
کد خبر: ۱۴۹۸۱۹
مدیر حوزه دانشجویی اردبیل:

امنیت روانی از برکات سبک زندگی اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام رجب‌نژاد امنیت روانی و اخلاقی در زندگی فردی و اجتماعی را از برکات گرایش به سبک زندگی اسلامی دانست.
  

 سبک زندگي ديني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت‌الاسلام مسعود رجب‌نژاد، مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان اردبیل، روز گذشته در جمع دانشجوطلبه‌های این مرکز علوم دینی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر توجه به سبک زندگی اسلامی اظهار داشت: دوری از مبانی ارزشی و معنوی اسلام موجب گرفتاری در دام‌هایی چون سبک زندگی غربی است.

 

وی خاطرنشان کرد: حقیقت واقعی سبک زندگی غربی بر خلاف ظاهر شیک و بسیار فریبنده‌ای که دارد، عامل فروپاشی ارزش‌ها، اخلاق و معنویت میان مردم غرب شده است، در حقیقت مبانی این نوع سبک زندگی برخلاف فطرت و ذات پاک بشری بر مردم دنیا تحمیل شده است.

 

حجت الاسلام رجب‌نژاد با اشاره به این‌که سبک زندگی اسلامی برگرفته از آموزه‌های قرآنی و سفارش‌های الهی رسول گرامی اسلام و ائمه اطهار(ع) است، تصریح کرد: نگرش معنوی و توجه به هدف غایی هدف و آرمان سبک زندگی اسلامی است، به عبارت دیگر در سبک زندگی دینی، نگرش بشر به زندگی با هدف نجات، سعادت و رستگاری است.

 

مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان اردبیل با تأکید بر این‌که سعادت دنیوی و اخروی بشر در گرو توجه به معنویت و ارزش‌مداری است، تصریح کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند؛ باطن فرهنگ غربى عبارت است از سبک زندگى مادىِ شهوت‌آلودِ گناه‌آلودِ هویت‌زدا و ضد معنویت و دشمن معنویت که بحران هویتی را به دنبال دارد.

 

وی امنیت روانی و اخلاقی در زندگی فردی و اجتماعی را از برکات گرایش به سبک زندگی اسلامی دانست و گفت: اگر جامعه بر اساس این مفاهیم عالی قرآنی و آموزه‌های اهل بیت حرکت کند، قطعا کمال و سعادت بشر دور از دسترس نخواهد بود، باید دانست که دشمنان منافع خود را با ترویج سبک زندگی غربی همسو می دانند.

 

حجت الاسلام رجب‌نژاد تحکیم بنیان خانواده را از دیگر ثمرات توجه به سبک زندگی اسلامی ارزیابی کرد و افزود: یکی از ابعاد سبک زندگی اسلامی بر پایه حقوق و تکالیف متقابل میان همسران و همچنین والدین و فرزندان بنا نهاده شده است، البته این حق و تکلیف در چاچوب عشق، محبت و عاطفه معنا و عملی می شود.

 

مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان اردبیل در پایان با تأکید بر این‌که سبک زندگی غربی حاصلی جز رواج بداخلاقی، بی‌عفتی و بی و بند و باری در غرب نداشته است، افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند که بُنمایه‌هاى فرهنگ زندگی عبارت است از خردورزى، اخلاق، حقوق که این‌ها را اسلام در اختیار ما قرار داده است./935/پ202/س

ارسال نظرات