۱۷ آذر ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۴
کد خبر: ۱۴۹۰۴۹
امام جمعه موقت اردبیل:

دشمن به دنبال بی‌بصیرتی ملت ایران است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین فروغی با اشاره به این‌که دشمن به دنبال بی‌بصیرتی ملت ایران است، گفت: اگر بصیرت از یک ملت گرفته شود دیگر نیازی به موشک و بمب و استفاده از نیروی نظامی وجود ندارد.
حجت الاسلام و المسلمين محمدعلي فروغي، امام جمعه موقت اردبيل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام والمسلمین علی فروغی، امام جمعه موقت اردبیل امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با بیان این‌که دشمنان به دنبال راه‌های جدیدی برای نفوذ در اعتقادات و باورهای دینی مردم مسلمان منطقه هستند، اظهار داشت: مردم ایران اسلامی بیش از سه دهه مقابل توطئه‌های مختلف استکبار جهانی ایستاده‌اند و به یقین تحریم های اقتصادی دشمن از پیش شکست خورده است.

 

وی خاطرنشان کرد: روزی دشمن اهداف شوم خود را در تحریک گروه‌های جدایی طلب داخل کشور جستجو می کردند، روزگاری در جنگ نظامی و تحریم اقتصادی، بعدها استکبار جهانی تهاجم فرهنگی و جنگ نرم علیه کشور را آغاز کرد و امروز جنگ اقتصادی تمام عیار علیه نظام اسلامی به راه انداخته که به فضل الهی در این برهه نیز شکستی سخت متحمل خواهد شد.

 

امام جمعه موقت اردبیل ایستادگی مردم ایران در دوران 8 سال دفاع مقدس را برگ زرینی در تاریخ و هویت ایران اسلامی دانست و تصریح کرد: امروز جوانان ایرانی با بهره‌مندی از تجربه نسل گذشته در جنگ تحمیلی به مرحله‌ای از خودباوری رسیده‌اند که غرش موشک‌های ایرانی، لرزه بر اندام رژیم صهیونیستی می اندازد.

 

حجت الاسلام والمسلمین فروغی با تأکید بر این‌که ایران اسلامی در زمینه توانمندی دفاعی و اقتدار نظامی در اوج قرار دارد، گفت: ملت ایران پیام صلح و دوستی به تمام مردم جهان دارد، اما در عین حال بر حفظ حقوق و منافع ملی و اسلامی نیز تأکید داریم و خطاب به دشمنان اعلام می کنیم، هرگونه تجاوز احتمالی با پاسخ کوبنده نیروهای مسلح همراه خواهد بود.

 

وی با اشاره به این‌که خصلت اصلی دشمن کینه توزی و دشمنی با مخالفان منافع مادی و دنیوی آنهاست، افزود: در چنین شرایطی که ایران اسلامی در مقابل منافع غرب در منطقه ایستاده، قطعا دشمنی استکبار با کشورمان تمامی نخواهد داشت، اگر با هجمه وسیع جنگ رسانه‌ای و اقتصادی رو به رو هستیم، نشان از مسیر درست ملت ایران بوده است.

 

امام جمعه موقت اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که دشمن به دنبال بی‌بصیرتی ملت ایران است، اظهار داشت: اگر بصیرت از یک ملت گرفته شود دیگر نیازی به موشک و بمب و استفاده از نیروی نظامی وجود ندارد، چنانکه در تاریخ اسلام نیز هرگاه بصیرت از امت اسلامی گرفته شده، اسلام شکست خورده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین فروغی لازمه کسب بصیرت حقیقی را ولایت‌مداری و تبعیت از رهنمودهای رهبری دانست و گفت: شناخت امام زمان بر تمام مسلمانان واجب است، بر اساس روایات و احادیث معتبر وارده، هر فردی که امام زمان خود را نشناسد تمام اعمال واجب و مستحبی او باطل است.

 

وی با اشاره به این‌که لبه تیز حملات رسانه‌ای و تبلیغی دشمن علیه ولایت فقیه است، خاطرنشان کرد: امنیت، اقتدار، دستاوردها و تمام توفیقات ارزشمند نظام اسلامی ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی را مدیون ولایت و رهبری هستیم، البته ولایت مداری و حضور در صحنه ملت ایران نیز عاملی مهم در شکست دشمنان بوده است./935/پ201/ب

ارسال نظرات