۱۵ آذر ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۱
کد خبر: ۱۴۸۸۳۶
آیت‌الله علوی گرگانی:

برنامه های صدا و سیما باید مطابق موازین شرعی باشد

خبرگزاری رسا ـ آیت‌الله علوی گرگانی خواستار رعایت موازین شرعی و دینی در برنامه‌های صدا و سیما شد و گفت: گاهی در برخی از برنامه‌های سیما وضعیت حجاب و آرایش خانم‌ها مناسب نیست و موجب تأثر بینندگان و دلسوزان می‌شود.
آيت الله علوي گرگاني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم، ظهر امروز در دیدار کارشناسان و مدیران آموزشی مراکز استانی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، با تشکر از خدمات صدا و سیما، گفت: برنامه‌های صدا و سیما باید به گونه‌ای تهیه شود که برای مردم آموزنده باشد.
این استاد برجسته درس خارج حوزه تذکر مراجع تقلید و عالمان دینی را برای بهبود عملکرد صدا و سیما عنوان کرد و ابراز داشت: اگر تذکری هم به مسؤولان داده می‌شود برای رفع نقاط ضعف است تا برنامه‌های صدا وسیما بهتر شود.
آیت‌الله علوی گرگانی خواستار رعایت موازین شرعی و دینی در برنامه‌های صدا و سیما شد و اظهار کرد: گاهی در برخی از برنامه‌های سیما وضعیت حجاب و آرایش خانم‌ها مناسب نیست و موجب تأثر بینندگان و دلسوزان می‌شود.
وی همچنین افزود: اگر بنا است که خانم‌ها در برنامه‌های سیما حضور داشته باشند باید به صورت عادی به اجرای برنامه بپردازند و به لحاظ نحوه صحبت کردن و ظاهر به گونه‌ای باشند که اثرات منفی بر جامعه نگذارند.
این استاد برجسته درس خارج حوزه با بیان این‌که برنامه‌های ویژه کودکان باید متناسب با آنها و منطبق بر موازین شرعی باشد،‌ گفت: برخی از برنامه‌ها با روحیه کودکان سازگاری ندارد و در آنها از حرکات موزون و آوازهای نا مناسب می‌شود؛ برنامه‌های ویژه کودکان باید در چارچوب شرع اسلام باشد.
آیت‌الله علوی گرگانی با بیان این‌که استفاده از رقص و آواز برای کودکان در روحیه آنها تأثیر منفی می‌گذارد، ابراز کرد: معاویه از این روش برای کودکان استفاده می‌کرد تا آنها در آینده مقید به موازین شرعی نباشند.
این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در پایان با اشاره به آیاتی از قرآن کریم، گفت: هرگونه بلایی که در جامعه به وجود می‌آید اثر اعمال مردم است هرچند خداوند بسیاری از لغزش‌ها را نادیده می‌گیرد./927/پ202/ج
ارسال نظرات