۱۵ آذر ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۰
کد خبر: ۱۴۸۸۱۳
مدیر استانی حوزه علمیه گلستان:

تحریف ماهیت روز دانشجو بی‌احترامی به شهدای علمی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه گلستان ایستادگی برابر دشمن و تقویت روحیه استکبار‌ستیزی میان ملت را از پیام‌های اصلی روز دانشجو دانست و گفت: ضروری است آحاد ملت و مسؤولان به این روز به عنوان روز پر افتخار و سندی بر حقانیت ایران اسلامی بنگرند.
حجت الاسلام ملكي مدير حوزه علميه گلستان

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مصطفی ملکی، مدیر استانی حوزه علمیه گلستان به مناسبت روز دانشجو و هفته پاسداشت شهدای جهاد علمی اظهار داشت: 16 آذر سال 32 به عنوان یک روز تاریخی و نماد استکبارستیزی از ذهن ملت ایران بیرون نخواهد رفت.

 

تحریف ماهیت روز دانشجو، بی احترامی به خون پاک شهدای دانشجو است

 

وی ادامه داد: هویت 16 آذر استکبار ستیزی است و امروز آمریکا در رأس استکبار جهانی قرار دارد و اگر کسی درصدد تحریف این ماهیت باشد به دانشجویانی که در سال 32 به شهادت رسیده اند، بی احترامی کرده و خون پاک آنان را پایمال کرده است.

 

مدیر حوزه علمیه گلستان با اشاره به تقارن روز دانشجو با روزهای محرم حسینی گفت: همان‌گونه که امام حسین(ع) خون خود را در راه عدم پذیرش ظلم و جور فدا کرد، دانشجویان ما نیز در این روز تمرین استکبارستیزی کرده و سازش ناپذیری با ظالمان را در دستور کار خویش قرار دهند.

 

این استاد حوزه بیان داشت: ایستادگی برابر دشمن و تقویت روحیه استکبار‌ستیزی میان ملت، از پیام‌های اصلی روز دانشجو است که لازم است آحاد ملت و مسؤولان به این روز به عنوان روز پر افتخار و سندی بر حقانیت ایران اسلامی بنگرند.

 

عضو شورای حوزه علمیه گلستان با بیان این که دانشجویان با اراده و غیور ایران اسلامی با گام‌های قوی در راه خودکفایی و همچنین تحقق و اجرایی کردن فرمان اقتصاد مقاومتی رهبر فرزانه انقلاب اسلامی تلاش می‌کنند، تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی در حقیقت پایه پیشرفت کشور بوده و همه باید خود را در این أمر سهیم بدانیم.

 

دشمنی دشمنان در زمان‌های گوناگون متفاوت است

 

حجت الاسلام ملکی تصریح کرد: دشمنان همواره به دشمنی خود ادامه می‌دهند و فقط شیوه مبارزه در زمان‌های گوناگون متفاوت است و امروز دشمن با جنگ اقتصادی پا به صحنه گذاشته است، و این وضعیت ایجاب می‌کند که دانشجویان شناخت و بصیرت خود را افزایش داده و با مطالعه و رصدکردن اخبار، آگاهی خود را بالا ببرند.

 

وی توجه بیشتر سران قوا و مسؤولان نظام به خواسته‌ها و مشکلات مردم را ضروری دانست و بیان داشت: توصیه ما به سران قوا و مسؤولان نظام، توجه بیشتر به مبحث تحریم و اندیشیدن تدابیر لازم در راستای مقابله با مشکلات اقتصادی و تورم در جامعه است.

 

مدیر حوزه علمیه گلستان با اشاره به یکی از سخنان بنیانگذار کبیر انقلاب امام خمینی(ره) مبنی بر این که یکی از وظایف عالمان و دانشگاهیان، دفاع از اسلام است، گفت: ایشان فرمودند«اکنون وظیفه عموم مسلمانان و خصوص علمای اعلام و روشنفکران و دانشگاهی‏های علوم قدیمه و جدیده است که برای دفاع از اسلام عزیز و حفظ احکام حیات‏بخش آن که ضامن استقلال و آزادی است از فرصت استفاده کنند و گفتنی‏ها را بگویند و بنویسند و به گوش مقامات بین‏المللی و سایر جوامع بشری برسانند».

 

این استاد حوزه، اظهار داشت: دانشجویان در عصر حاضر که زمان پیشرفت علوم گوناگون است و درهای تعلیم و تعلم نیز بیشتر به رویشان گشوده شده، وظیفه دارند با تلاش و کوشش، به رشد علمی و فن‏آوری دست یابند.

 

حوزه علمیه استان، آماده تعامل با دانشگاه ها

 

وی ضمن بیان آمادگی حوزه علمیه گلستان در راستای تبیین تفکر و نگرش استکبار جهانی در قبال جمهوری اسلامی ایران و همچنین راهکار مقابله با آن افزود: پیاده سازی اخلاق اسلامی و روحیه معنویت در میان دانشگاهیان عزیز نیز از دیگر مباحثی است که می توانیم در آن ورود پیدا کرده و تعاملات مثبتی با دانشگاه‌ها داشته باشیم.

 

اهداف شهدای جهاد علمی برای دانشجویان پیاده سازی شود

 

عضو شورای حوزه علمیه گلستان در پایان تأکید کرد: باید یاد و نام شش شهید جهاد علمی شهریاری، علیمحمدی، رضایی‌نژاد، احمدی‌روشن، چمران و شهید تهرانی‌مقدم را گرامی داشت و اهداف این عزیزان را برای دانشجویان این مرز و بوم پیاده‌سازی کرد./950/د103/س
 

ارسال نظرات