۰۶ آذر ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۱۴۷۹۰۶

برگزاری مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی در بخارست رومانی

خبرگزاری رسا ـ مراسم عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی با حضور شیعیان، مسیحیان و اهل سنت در بخارست رومانی برگزار شد.
مراسم تاسوعا و عاشوراي حسيني در بخارست روماني
به گزارش خبرگزاری رسا، مراسم عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی در بخارست رومانی متفاوت با آنچه در کشور ما برگزار می‌شود برگزار شد، در اینجا از دسته‌های در کوچه‌ها و خیابان‌ها خبری نیست، از نصب پرچم‌های رنگارنگ مزین به نام مبارک امام حسین(ع) و شهدای کربلا و اهل بیت(ع) بر سر در خانه‌ها و ادارات خبری نیست، اینجا بوی غربت می‌‌دهد، جوانان اینجا نمی‌توانند در تاسوعا و عاشورا در کوچه و خیابان علم حسین و عباس به‌دست بگیرند و مراسم عزاداری تاسوعا و عاشورا غریبانه برگزار می‌شود.
اینجا خانه دل هر شیعه حسینیه‌ای است که روضه عزا برای سرور و سالار شهیدان برپا کرده است، در ادارات و خانه‌ها از روضه امام حسین(ع) خبری نیست بلکه هر شیعه در اداره و بازار و محل کار و خانه خویش، در دل خود روضه‌خوانی می‌کند.
حتی برپایی مراسم در اطراف خانه‌های محل مسکونی ممنوع است و باید محلی را برای عزاداری عمومی انتخاب کرد تا مورد تأیید و مجوز شهرداری باشد، محرم امسال همچون سال‌های گذشته شیعیان ایران، لبنان، عراق و ترکیه مقیم در بخارست رومانی مراسم عزاداری امام حسین(ع) برپا کردند.
هیأت مردمی عشاق الحسین رومانی که از شیعیان ایرانی تشکیل شده هر شب به مدت چهار ساعت به عزاداری می‌پردازند و عاشقانه خود را از فاصله‌های دور به این محفل می‌رسانند.
در این مراسم‌ علاوه بر نماز جماعت و تلاوت یک صفحه از قرآن کریم همراه ترجمه، سخنرانی، سینه‌زنی، زیارت عاشورا، پاسخگویی به شبهات و سؤالات شرعی از سوی حجت‌الاسلام سیدجواد نورموسوی از حوزه علمیه قم جزو برنامه‌های این هیأت است. /907/د102/پ
ارسال نظرات