۰۵ آذر ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۱۴۷۸۴۴

مراجع تقلید در عاشورای حسینی به سوگ نشستند

خبرگزاری رسا ـ مراسم عزاداری و سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) همزمان با عاشورای حسینی با حضور علما، مسؤولان، روحانیت و اقشار مختلف مردم در بیوت مراجع تقلید برگزار شد.
برگزاري مراسم عزاداري در بيوت مراجع
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم عزاداری عاشورای حسینی با حضور علما، مسؤولان، روحانیت و اقشار مختلف مردم در بیوت مراجع تقلید برگزار شد.
بر اساس این گزارش، مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) پیش از ظهر امروز در بیت حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی برگزار شد.
در این مراسم که با حضور آیت‌الله آملی لاریجانی رییس قوه قضاییه، آیت‌الله مقتدایی، حجت‌الاسلام پورمحمدی، علما، طلاب و اقشار مختلف مردم برگزار شد،حجت‌الاسلام رزاقی استاد حوزه علمیه قم به ابعاد شخصیتی امام حسین(ع) و اهداف قیام ایشان اشاره کرد و مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) نیز به ذکر مصیبت حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) پرداختند.
حجت‌الاسلام رزاقی به حضور خواص در دوران حضرت امام حسین(ع) اشاره کرد و افزود: در زمان آن امام همام خواصی بودند که مقابل آن حضرت می‌ایستادند و کسی جرأت ایستادگی در برابر آنها را نداشت چون در لباس تقدس حضور می‌یافتند و این مردم بودند که آن‌ها را کنار زدند.
گفتنی است، پس از اتمام این مراسم نماز ظهر عاشورا به امامت حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی اقامه شد.
در مدرسه امیرالمؤمنین و با حضور حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی نیز مراسم عزاداری عاشورای حسینی با حضور برخی از مسؤولان استانی، علما و اقشار مختلف مردم برگزار شد.
در این مراسم شمس مداح اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به ذکر مصیبت و مدیحه سرایی پرداخت و حجت‌الاسلام صالحی خوانساری نیز ابعاد عرفانی، سیاسی و اخلاقی امام حسین(ع) را مورد توجه قرار داد.
حجت‌الاسلام صالحی خوانساری با بیان این‌که عاشورا هنوز ناشناخته است، گفت: کتاب‌های فراوانی در باب عظمت و تبیین عاشورا نوشته شده اما عاشورا همانند قرآن همچنان ناشناخته است.
مراسم عزاداری عاشورای حسینی در بیت حضرت آیت‌الله نوری همدانی نیز برگزار شد، در این مراسم حجت‌الاسلام صحفی به اهداف قیام امام حسین(ع) اشاره کرد و حاج عباس حیدر زاده مداح اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به ذکر مصیبت و مدیحه سرایی در رثای امام حسین(ع) و یاران با وفایش پرداخت.
مراسم عزاداری حضرت ابا عبد‌الله الحسین(ع) در بیوت حضرات آیات وحید خراسانی، سبحانی و شبیری زنجانی نیز همچون سال‌های گذشته با حضور علما، روحانیت و اقشار مختلف مردم برگزار شد.
در دفتر مقام معظم رهبری نیز همچون سال‌های گذشته مراسم عزاداری سرو رو سالار شهیدان در ظهر عاشورا با حضور مسؤولان، علما، روحانیت و اقشار مختلف مردم برگزار شد در این مراسم مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به ذکر مصیبت و مدیحه سرایی پرداختند.
حجت‌الاسلام والمسلمین میر باقری در این مراسم به تبیین اهداف قیام امام حسین(ع) اشاره و اشک بر ایشان را دارای فضیلت فراوان خواند و گفت: اشک بر امام حسین(ع) مقدمه معرفت و قتال با دشمنان ایشان است.
گفتی است، مردم عزادار قم از صبح روز عاشورای حسینی در قالب دسته‌‌جات عزاداری و سینه زنی در خیابان‌ها خود را به حرم مطهر کریمه اهل بیت رساندند و ضمن تسلیت به ایشان در صحن‌های حرم به عزاداری، سینه زنی و ذکر مصیبت برای امام حسین(ع) و یاران با وفای ایشان پرداختند.
محمود احمدی نژاد رییس جمور کشورمان نیز پیش از ظهر امروز در سفر به شهر مقدس قم در جمع عزاداران در حرم کریمه اهل بیت به سوگواری پرداخت.
رییس جمهور همچنین ضریح جدید امام حسین(ع) را زیارت کرد و سخنان کوتاهی را در گفت و گو با خبرنگاران درباره امام حسین(ع) ایراد کرد و پیروی از راه ایشان را نجات دهنده بشریت دانست./927/پ201/ج
ارسال نظرات