۰۲ آذر ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۶
کد خبر: ۱۴۷۶۶۲
نماینده ولی فقیه در مازندران:

حرکت در مسیر اهل بیت تضمین کننده سعادت حقیقی انسان است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که نسل جوان ما باید عاشورا و نهضت حسینی را الگویی برای خود قرار دهد، تصریح کرد: یاران باوفای امام حسین (ع) با همه وجود از امام و ولی خودشان تبعیت کردند.
آيت الله طبرسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در دیدار دانش آموزان دبیرستان تیزهوشان شهید بهشتی مرکز استان، با تسلیت ماه محرم و تاسوعا و عاشورای حسینی، با بیان این که اگر امام حسین (ع) قیام نمی کرد اسلام امروز اقتدار ندشت، گفت: قیام حسینی سبب حفظ اسلام در برابر دشمنان شد.

 

وی با اشاره به این که کربلا یک الگو و درس بزرگ است، افزود: الگویی مثل علی اصغر(ع) برای طفلان ما، علی اکبر(ع) برای جوانان ما و حضرت ابوالفضل العباس(ع) برای وفاداری و ولایت پذیری و برای پیرمردان ما حبیب بن مظاهر و برای زنان ما زینب(س) که همه اینها درس عاشورا و الگویی بسیار ارزشمند از قیام امام حسین(ع) تا امروز برای ما باقی مانده و خواهد ماند.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که نسل جوان ما باید عاشورا و نهضت حسینی را الگویی برای خود قرار دهد، خاطرنشان کرد: یاران باوفای امام حسین (ع) با همه وجود از امام و ولی خودشان تبعیت کردند.

 

وی افزود: امام حسین (ع) و یاران با وفایش برای احیای دین خدا در واقعه تلخ و غمبار عاشورا مظلومانه به شهادت رسیدند.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که دشمنان اسلام ناب با شهادت امام حسین‌(ع) می خواستند امر به معروف و نهی از منکر را نیز محو کنند، اظهار داشت: با وجود همه این تلاش‌ها این فریضه دینی هر روز تقویت می شود.

 

آیت الله طبرسی با اشاره به این که حضرت ابوالفضل(ع) وقتی با دشمنان رو برو شد گفت سوگند به خدا اگر دست راست مرا زدید آگاه باشید که من فقط از دین خود دفاع کردم، چون معرف دین ما حسین(ع) است، گفت: این مسأله نشان دهنده اوج وفاداری و ولایت پذیری نسبت به سالار شهیدان است.

 

امام جمعه ساری با بیان این که نسل جوان ما باید عطر حسینی بگیرد، ادامه داد: نوجوانان و جوانان کشورمان باید با کسب معرفت در ماه محرم حفظ ارزش ها و آرمان های حسینی را همواره مورد توجه خود قرار دهند.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، اقامه نماز را یکی دیگر از درس های مهم عاشورا دانست و خاطرنشان کرد: با وجود همه مشکلات موجود در روز عاشورا به هیچ عنوان نماز آن حضرت و یاران ایشان ترک نشد و این نشان دهنده جایگاه ارزنده نماز در نگاه ائمه اطهار(ع) بوده است.

 

آیت الله طبرسی با بیان این که در جوانی پاک بودن شیوه پیغمبری است و رعایت این موازین واجب است، تصریح کرد: خوشبختانه نسل جوان جامعه اسلامی پاک، منزه و تشنه معارف دینی هستند.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که نسل جوان، سرمایه های گرانقدر این نظام هستند، ادامه داد: باید از همه ظرفیت های دینی و فرهنگی در جهت پرورش نسلی دیندار و انقلابی برای آینده نظام تلاش کنیم.

 

امام جمعه ساری با بیان این که نسل جوان باید حضرت علی اکبر(ع) الگوی خود در زندگی قرار دهند، خاطرنشان کرد: اگر در مسیری که اهل بیت(ع) مشخص کردند گام برداریم به سعادت حقیقی دست خواهیم یافت./950/پ202/ج

ارسال نظرات