۰۱ آذر ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۷
کد خبر: ۱۴۷۴۹۵
امام جمعه اردبیل:

الگوهای غربی نمی تواند راهگشا باشد

خبرگزاری رسا ـ نماینده خبرگان رهبری بسیاری از معضلات موجود در جامعه را نشأت گرفته از فهم غلط از دین دانست و تصریح کرد: الگوهای غربی نمی تواند راهگشای مشکلات اخلاقی، معنوی و عقیدتی جوامع اسلامی باشد.
الگوهای غربی نمی تواند راهگشا باشد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل امروز در همایش حجاب و عفاف که در شهرستان سرعین برگزار شد، اظهار داشت: تمامی مبانی و مفاهیم عالی اسلام به دنبال حفظ ارزش و شخصیت زن است، حجاب و عفاف در فطرت بانوان نهادینه شده است.

 

وی بسیاری از معضلات موجود در جامعه را نشأت گرفته از فهم غلط از دین دانست و تصریح کرد: الگوهای غربی نمی تواند راهگشای مشکلات اخلاقی، معنوی و عقیدتی جوامع اسلامی باشد، متاسفانه گاه بانوان جامعه اسلامی در شرایطی از غرب پیروی می کنند که اطلاع ندارند؛ زن در جوامع غربی به ملعبه ای برای ارضای غرایز نفسانی مردان تبدیل شده است.

 

نماینده خبرگان رهبری با اشاره به اینکه رسوایی های اخلاقی و اجتماعی در غرب نشان از دوری آنان از مفهوم کرامت واقعی انسان ها است، تصریح کرد: تجارت جنسی مفهوم حمایت از حقوق زنان در غرب است، اکنون جوامع غربی با راه اندازی موسسات به اصطلاح دفاع از حقوق زنان اصلی ترین حقوق این قشر را زیرپا می گذارند.

 

امام جمعه اردبیل تصریح کرد: بایستی با نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه اسلامی به ویژه در مدارس، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی حجاب را ارزشی برتر معرفی کرد، که این مسأله تنها با ترویج فریضه امر به معروف و نهی از منکر و ارتقای بصیرت دینی دانش آموزان محقق خواهد شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین عاملی بر اجرای طرح‌های ابتکاری در راستای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در مدارس تأکید کرد و گفت: دانش‌آموزان محجبه بایستی از سوی والدین و مربیان خود مورد تشویق قرار گیرند، تا نسبت به عفت و حیایی که دارند، افتخار کنند.

 

وی بخشی از تفاوت و اختلاف اسلام با غرب را در تعریف شخصیت و جایگاه زن در جامعه و خانواده دانست و اظهار داشت: متفکران و نظریه پردازان غرب معتقدند که حجاب بخش مهمی از توانمندی و قابلیت زن را تحت تاثیر قرار می دهد و باید در برابر این تفکر ایستاد.

 

نمانیده خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر نقش خانواده در تربیت دینی فرزندان اظهار داشت: اگر انتظار داریم نسل آینده یک نسل سالم، با اعتقاد به باورهای دینی و معنوی تربیت دهیم، سنگ بنای آن از محیط خانه و نهاد مقدس خانواده شکل می‌گیرد که باید این نهاد را محکم و بنیادین شکل دهیم و آن را قوام بخشیم.

 

وی با انتقاد از برخی سهل‌انگاری و قصور خانواده‌ها در تربیت شایسته فرزندان، افزود: دنیای غرب با بی‌توجهی به عفت و حجاب زنان در منجلاب تباهی و فساد افتاده‌ که تنها راه نجات آنها روی آوردن به اصل کرامت انسانی و دوری از نگاه ابزاری به زنان است./935/پ202/ب

ارسال نظرات