۲۹ آبان ۱۳۹۱ - ۰۲:۰۴
کد خبر: ۱۴۷۲۷۲
استاد حوزه علمیه:

مهم ترین ملاک دین داری نحوه عزاداری عاشورا است

خبرگزاری رسا ـ سخنران مجلس محرم مدرسه علمیه معمارباشی تهران مهم ترین ملاک دین‌داری را از منظر رهبر معظم انقلاب نحوه عزاداری عاشورا معرفی کرد.
عزاداري امام حسين ، محرم، عاشورا

به گزارش خبرنگار خبر گزاری رسا، حجت الاسلام مرتضی بابایی پیش از نماز ظهر یک شنبه 28آبان‌ماه در مراسم عزای حسینی مدرسه علمیه معمار باشی، مهم ترین ملاک دین‌داری را از منظر رهبر معظم انقلاب نحوه عزاداری عاشورا معرفی کرد.

حجت الاسلام بابایی در باب اهمیت توسل به امام حسین(ع) گفت: همان‌گونه که در قرآن خداوند فقط مسائل مهم را تکرار کرده پیامبرش نیز فقط مسائل بسیار مهم را چندین بار تکرار می‌کند پس می‌فهمیم جمله «إن الحسین مصباح الهدی و سفینة النجاه» بی دلیل 53 بار توسط رسول اکرم(ص) تکرار نشده است.

وی در ادامه با اشاره به حدیث نبوی «إنما مثل اهل بیتی فیکم کسفینة نوح فی قومه» بیان کرد: ما در هر برهه‌ای به یک کشتی نجات نیاز داریم و این قاعده رحمت خداوند است که خلقش را بدون راهنما رها نمی‌کند.

حجت الاسلام بابایی در ادامه با اشاره به روایت امام رضا(ع) مبنی بر «و کلّنا سفینة النجاه و سفینة الحسین اَوسَع» گفت:این روایت راحت‌تر وارد شدن به دین از زاویه امام حسین(ع) را بیان می‌کند.

وی در پایان ملاک دین‌داری را از نظر مقام معظم رهبری نحوه عزادای در محرم معرفی نمود و گفت:به حمدالله روز به روز این عزاداری‌ها بهتر می‌شود.

گفتنی است پس از پایان سخنرانی طلاب روضه خوانی و سینه زنی کردند./9595/پ203/ص

 

ارسال نظرات