۱۹ آبان ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۸
کد خبر: ۱۴۶۰۹۷
امام جمعه موقت گرگان:

بهره گیری از سیره علما چراغی روشن برای رسیدن به تعالی و پیشرفت است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت گرگان، بهره گیری از سیره علمی و عملی علما و بزرگان دینی را چراغی روشن برای رسیدن به تعالی و پیشرفت دانست و خاطرنشان کرد: زندگی علمی و شخصی علمای دینی بهترین الگو برای نسل جوان جامعه اسلامی است.
اقامه نماز جمعه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، حجت الاسلام رسول رضایی، امام جمعه موقت گرگان امروز در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه با اشاره به بیستم آبان روز بازنشستگان و خانواده، گفت: جامعه نیازمند تجربیات بازنشستگان است و باید از این تجربیات در جهت پیشرفت جامعه استفاده کرد. 

 

وی با بیان این که انسان همیشه در مسیر رشد و ترقی قرار دارد، برهمین اساس بازنشستگی بی معنا است، افزود: بازنشستگان با کوله باری از تجربیات ارزشمند هم با مشکلات جامعه آشنا هستند و هم راهکارهای رفع مشکلات را می دانند.

 

خطیب جمعه موقت گرگان در ادامه احترام به اعضای خانواده را ضروری دانست و گفت: احترام به خانواده مورد سفارش پیامبر قرار گرفته و همه باید اعضای خانواده را به عنوان شریک زندگی بدانند.

 

حجت الاسلام رضایی با اشاره به سالروز رحلت آیت الله طباطبایی، صاحب تفسیر المیزان، اظهارداشت: این مرجع عالیقدر اسلام زحمات زیادی برای نگارش تفسیر المیزان کشید و این تفسیر به زبان عربی نوشته شده و برای عامه مردم نیز قابل فهم است و به زبان فارسی نیز ترجمه شده است.

 

امام جمعه موقت گرگان، بهره گیری از سیره علمی و عملی علما و بزرگان دینی را چراغی روشن برای رسیدن به تعالی و پیشرفت دانست و خاطرنشان کرد: زندگی علمی و شخصی علمای دینی بهترین الگو برای نسل جوان جامعه اسلامی است.

 

حجت الاسلام رضایی با بیان این که نسل جوان جامعه کشورمان تشنه معارف دینی هستند، تصریح کرد: باید معارف اهل بیت(ع) به شیوه ای تأثیر گذار و جذاب برای آنها تبیین شود تا مؤثر واقع شود.

 

وی در ادامه با اشاره به 25 ذی الحجه، روز نزول سوره هل اتی، گفت: این سوره به دلیل کرامت اهل بیت پیامبر گرامی اسلام (ص) به نیازمندان در وصف آن ها نازل شد.

 

امام جمعه موقت گرگان خدمت به خلق را وظیفه همه مسلمانان دانست و خاطرنشان کرد: انسان ها برای خدمت به خلق سه انگیزه متفاوت دارند، بعضی با انگیزه الهی، برخی برای مطرح کردن خود و عده ای هم برای تمجید شدن از سوی مردم، خدمت می کنند.

 

حجت الاسلام رضایی تاکید کرد: خدمت به خلق باید با انگیزه الهی همراه باشد، در غیر اینصورت هیچ ارزشی ندارد.

 

وی در خطبه اول با اشاره به 24 ذی الحجه، روز مباهله مسیحیان نجرانی با پیامبر گرامی اسلام (ص) گفت: این روز، روز عزت اسلام و مسلمانان است و آن هایی که نسبت به رسالت پیامبر تردید داشتند پی به حقانیت دین اسلام و رسالت پیامبر (ص) بردند./950/پ202/ب

ارسال نظرات