۱۵ آبان ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۳
کد خبر: ۱۴۵۵۰۲
در یاسوج؛

نمایشگاه بزرگ خوشنویسی با محوریت ولایت گشایش یافت

خبرگزاری رسا ـ نمایشگاه خوشنویسی با محوریت ولایت در نگارخانه «باران» اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گشایش یافت.
نمایشگاه بزرگ خوشنویسی با محوریت ولایت گشایش یافت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علی انصاری، رییس انجمن خوشنویسان یاسوج، در حاشیه افتتاح نمایشگاه خوشنویسی با محوریت ولایت که صبح امروز با حضور جمعی از مسؤولان و هنرمندان استان در یاسوج گشایش یافت، بیان داشت: در این نمایشگاه آثار 10 خوشنویس ممتاز کهگیلویه و بویراحمد شامل 25 تابلوی خوشنویسی با خط نستعلیق و در قالب «قطعه» و «چلیپا» با همکاری انجمن خوشنویسان یاسوج و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به مدت یک هفته در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

رییس انجمن خوشنویسان یاسوج خاطرنشان کرد: هدف از برپایی این نمایشگاه ترویج فرهنگ ناب دینی و گرامیداشت اعیاد اسلامی قربان و غدیرخم است که امیدواریم این کار ثمره وجودی خود را شکوفا کند.

برگزاری جشنواره خوشنویسی آیه ولایت در شهرستان بهمئی     

عبدالمحمد نمازی، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهمئی در آیین برگزاری این جشنواره با اشاره به نقش و تأثیر هنر در دین اظهار داشت: در یک جامعه دینى، دین تأثیرات خاص خویش را بر هنر ظاهر کرده و با اصول و ارزش هاى خاص خود هدایت می کند و جهت دادن به آن را عهده دار می شود.

وی با بیان این که هنر مرتبط با دین برخاسته از دو وجه مشخص هنر قدسى و هنر دینى است، تأکید کرد: زندگی ائمه اطهار(ع) سرشار از هنر دینی بود که در عصر کنونی متولیان فرهنگی و هنری باید به ترسیم آن بپردازند.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهمئی خاطرنشان کرد: این جشنواره در فضای باز و با حضور صمیمی هنرمندان خوشنویس برگزار شد که مورد استقبال عمومی قرار گرفت./9458/پ203/ب

ارسال نظرات