۱۳ آبان ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۸
کد خبر: ۱۴۵۳۱۳
آیت الله سبحانی:

تفسیر المیزان علامه طباطبایی افتخار جهان اسلام است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله سبحانی از علامه طباطبایی و کتاب تفسیر شریف المیزان به عنوان فخر جهان اسلام یاد کرد و گفت: بیت قدیمی ایشان مصداق آیه شریفه فی بیوت اذن الله ان ترفع است.
بازديد آيات مکارم شيرازي و سبحاني از دارالقران علامه طباطبايي بازديد آيات مکارم شيرازي و سبحاني از دارالقران علامه طباطبايي بازديد آيات مکارم شيرازي و سبحاني از دارالقران علامه طباطبايي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید، روز شنبه همزمان با عید سعید غدیر خم از دارالقرآن علامه طباطبایی صاحب تفسیر گرانسنگ المیزان بازدید کرد.
 
این مرجع تقلید با اشاره به آیه شریفه فی بیوت اذن الله ان ترفع، بیت حضرت آیت الله علامه طباطبایی را مصداق بارز این آیه شریفه دانست.
 
وی با بیان این که هر خانه ای که در آنجا خدا را عبادت کرده اند مشمول این آیه است، از علامه طباطبایی و تفسیر المیزان به عنوان فخر جهان اسلام یاد کرد.
 
حضرت آیت الله سبحانی از حسن سلیقه مسؤولان و دست اندرکاران دارالقرآن علامه طباطبایی و تاسیس این دارالقرآن در محل بیت قدیمی آن مفسر برجسته تقدیر و تصریح کرد: مرحوم علامه در این مکان خدا را عبادت کرده و تفسیر المیزان را نیز در این مکان نوشته است.
 
این مرجع تقلید گفت: ایشان همیشه شب های قدر در ماه مبارک رمضان بیدار بودند و حتی شب های ماه رمضان را نیز نمی خوابیدند و این نعمتی است که نصیب شما است که در این مکان دارالقرآنی به نام آن علامه برپا کرده اید و این مهم صدقه جاریه برای شما است.
 
وی با تاکید بر این که این مکان باید دارالقرآنی به معنای کامل باشد که همه شؤون قرآنی از جمله تفسیر، تجوید و حفظ و در آن برقرار باشد، تصریح کرد: باید با افرادی که اهل قرآن و فهم اند مشورت کنید و برنامه جامعی برای اداره و مدیریت این دارالقرآن داشته باشید.
 
حضرت آیت الله سبحانی با تاکید بر این که این بیت باید به این همین شکل بماند و آقایان در حفظ آن بکوشند، توصیه هایی به منظور ارتقای فعالیت های دارالقرآن علامه طباطبایی به دست اندرکاران این مرکز ارائه کرد.
 
این مرجع تقلید در ادامه با تبریک عید غدیر خم، به تفسیر آیه شریفه اکمال دین و تبیین فضائل و مناقب حضرت امام علی(ع) طبق احادیثی از اهل سنت و شیعه پرداخت./924/پ202/ج
ارسال نظرات