۱۰ آبان ۱۳۹۱ - ۱۷:۴۹
کد خبر: ۱۴۵۰۰۷
همزمان با عید غدیر؛

طرح پیام غدیر در مدارس علمیه گلستان برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ معاون تهذیب مدرسه علمیه امام خمینی(ره) گرگان از برگزاری طرح پیام غدیر با همت طلاب این مدرسه علمیه در حوزه ها و مدارس شهرستان گرگان خبر داد.
اجلاس بين المللي دهه غدير

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، حجت الاسلام نورعلی دیلم، معاون تهذیب حوزه علمیه امام خمینی (ره) گرگان امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری طرح پیام غدیر در حوزه ها و مدارس شهرستان گرگان، اظهار داشت: این طرح با پیشنهاد و همت طلاب مدرسه علمیه امام خمینی(ره) گرگان در استان برگزار می شود.

 

وی ادامه داد: طلاب در این طرح حرکت پیامبر اعظم(ص) از مکه در حجه الوداع به سمت غدیر خم را بر روی نقشه توضیح داده و موقعیت جغرافیایی غدیرخم و اتفاقات و داستان هایی که در این مسیر اتفاق افتاده است را به نمایش در می آورند.

 

معاون تهذیب مدرسه علمیه امام خمینی(ره) گرگان با اشاره به اهمیت برگزاری این طرح، ابراز داشت: در شبهه افکنی هایی که درباره ماجرای غدیر خم شنیده می شود، این مسأله بیان شده که مسیر و حرکت نبی مکرم اسلام(ص) از منطقه غدیرخم نمی گذشت و ما برای پاسخگویی به این شبهه این طرح را راه اندازی کرده ایم.

 

حجت الاسلام دیلم با اشاره به اهداف برگزاری این طرح، خاطرنشان کرد: آشنایی با مسیر حرکت پیامبر(ص) در آخرین حج، الگوقرار دادن امیرالمؤمنین(ع) با شنیدن داستان هایی که از حضرت در قالب تصویر ارائه می شود، تشویق و ترغیب جوانان به مطالعه، بیان حقانیت شیعه با دلیل و مدرک اسلامی، پاسخگویی به شبهات اعتقادی و ارتقاء سطح علمی و آگاهی جوانان درباره غدیر، برخی از اهداف برگزاری این طرح بوده است.

 

وی در ادامه گفت: این طرح با همکاری ستاد غدیر، صدا و سیمای استان، سازمان تبلیغات، آموزش و پرورش، اداره کل اوقاف و امور خیریه و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اجرا که در مجموع بیش از هزار نفر با این طرح آشنا می شوند.

 

معاون تهذیب حوزه علمیه امام خمینی (ره) گرگان همچنین با مهم ارزیابی کردن ترویج فرهنگ غدیر در جامعه، گفت: با گسترش و ترویج فرهنگ غدیر شاهد تحکیم هرچه بیشتر روابط والای انسانی و دینی در جامعه خواهیم بود.

 

حجت الاسلام دیلم غدیر را استمرار بخش رسالت انبیاء دانست وخاطرنشان کرد: واقعه تاریخی غدیر راه نفوذ دشمنان به جبهه حق را بست.

 

معاون تهذیب حوزه علمیه امام خمینی (ره) گرگان با بیان این که امروز جامعه جهانی نیازمند بهره‌گیری از فرهنگ غنی و اصیل غدیر است، گفت: فرهنگ غدیر امروز نجات بخش جامعه بشری از مشکلات و ناهنجاری ها است.

 

وی با تأکید براین که جایگاه رفیع غدیر باید بیش از پیش در جامعه تبیین شود، ادامه داد: هنوز زوایای پنهان این واقعه عظیم برای جامعه بشری به خوبی تبیین نشده است./950/پ202/س

ارسال نظرات