۰۳ آبان ۱۳۹۱ - ۰۸:۳۰
کد خبر: ۱۴۴۱۹۷

آشفتگی در تخلیه بار حجاج/ شمارش حجاج با دستگاه هوشمند

خبرگزاری رسا ـ نارضایتی حجاج پروازهای مغرب و مصر، دستگاه‌های هوشمند برای شمارش حجاج به صورت خودکار، اتصال عرفات از طریق قطار به مسجدالحرام وصل می شود و خودروهای سیار فروش کالای حجاج در مشاعر از جمله اخبار کوتاه حج به شمار می‌آید.
سرزمين وحي پيش از ذي الحجه
به گزارش خبرگزاری رسا، شرکت پست عربستان سعودی، تمبر یادگاری در زمینه حج امسال با عنوان توسعه جدید حرمین شریفین چاپ کرد که این تمبر مربوط به حرم مکی و حرم مدنی با توسعه جدید است.
 دستگاههای هوشمند برای شمارش حجاج به صورت خودکار
 عملیات شمارش حجاج به صورت خودکار در موسم حج امسال در شش ورودی مشاعر مقدسه برای اولین بار از طریق دستگاههای هوشمند و چاپ‌گرهای کوچک با پشتبیانی فناوری بارکد آغاز شده است.
 عبدالله القاسم مدیر مرکز آمار حج اعلام کرد: عملیات شمارش در شش ورودی حجاج در راه مکه مکرمه و مدینه منوره شامل الجموم، الکر، المدینه، الشرائع، البیته و الشمیسی انجام می شود.
 عرفات از طریق قطار به مسجدالحرام وصل می شود
مسؤول سعودی از راه اندازی دو خط راه آهن خبر داد که عرفات را به مسجدالحرام وصل می کند.
 راهنمایی 7 هزار و 43 زائر گم شده در مدینه منوره
 تعداد زائران گم شده که به محلهای اسکان خود در مدینه منوره در خلال موسم اول حج امسال(موسوم به مدینه قبل) راهنمایی شده اند، هفت هزار و 43 نفر بوده اند.
 دومین گروه از میهمانان پادشاه عربستان وارد شدند
 دومین گروه از زائران بیت الله الحرام که میهمان پادشاه عربستان هستند، وارد این کشور شدند.
 این گروه شامل 20 نفر از مغولستان و 47 نفر از سودان جنوبی بودند که در هتل مخصوص میهمانان پادشاه عربستان در مدینه منوره اسکان داده شدند.
 خودروهای سیار در مشاعر مقدسه برای فروش کالاهای مورد نیاز حجاج
 وزارت تجارت و صنایع عربستان، 420 فروشگاه از جمله 260 فروشگاه در مشعر منا و 1660 خودرو سیار برای تامین کالاهای حجاج آماده کرده است.
 آشفتگی در تخلیه بار حجاج دو پرواز و نارضایتی حجاج
 خبر دیگر اینکه اشتباه کارگران تخلیه بار حجاج در فرودگاه جده سبب بروز جنجال و تنش شد.
 ماجرا از این قرار بود که هواپیمای حامل حجاج مصر و هواپیمای حامل حجاج مغرب به طور همزمان وارد فرودگاه بین المللی جده شدند، اما حجاج پس از رسیدن به سالن حجاج از نرسیدن بارهای خود غافلگیر شدند تا از سرنوشت بار خود سئوال کنند که این امر سبب بروز تنش میان مسافران دو پرواز شد .
 یک منبع مسؤول در فرودگاه جده گفت حادثه در ساعت یک و 30 دقیقه بامداد رخ داد و آشفتگی در تخلیه بار مسافران به سبب اشتباه کارگران بار و کارکنان سالنهای داخلی رخ داد، چرا که آنها بار مسافران را در مسیر مخصوص خود قرار نداده بودند و آن را در مسیر دیگری که 300 متر دورتر بود، قرار داده بودند که این مشکل در ساعت چهار صبح حل شد./917/پ203/ن
ارسال نظرات