۰۲ آبان ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۸
کد خبر: ۱۴۴۱۵۱
مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان:

دعای عرفه سرشار از عمیق ترین معارف الهی و توحیدی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان با بیان این که دعاى عرفه امام حسین(ع) داراى جایگاه ممتازی است، ادامه داد: عمیق‏‌ترین معارف الهى و توحیدى در این دعا، بر زبان سالار شهیدان(ع) جارى گشته است.
مدير کل تبليغات اسلامي گلستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، حجت الاسلام نورالله ولی نژاد، مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان امروز در جلسه هماهنگی برگزاری مراسم روز عرفه در گرگان گفت: عرفه از ایام باشکوه و عظیم اسلام است که درهای رحمت خدا برای پذیرش تضرع های عاشقانه بندگان ذات اقدس الهی گشوده می شوند و خداوند متعال خواهان بازگشت اشرف مخلوقات به بارگاه امن است.

 

وی با بیان این که عرفه روزی است که حق تعالی بندگان خویش را به اطاعت و عبادت خود دعوت کرده و سفره جود خود را برای آنها گسترانیده است، ادامه داد: خداوند متعال در این روز با فضیلت شیطان را در غل و زنجیر می کشند و باز هم زمینه پیروزی انسان بر نفس را فراهم می کند.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان با اشاره به حدیثی از امام صادق( ع) افزود: ایشان فرمودند؛ اگر شخص گناهکار نتواند در شب های قدر نتواند از قدر ومنزلت خود به نحو احسنت استفاده کند و بهره گیرد، می تواند در این روز از امتیازات برخورداری از رحمت الهی بهره مند شود.

 

حجت الاسلام ولی نژاد به وجه تسمیه روز عرفه اشاره کرد و گفت: عرفات جمع عرفه و به معنای شناخت بوده و از آن جا که آن جا وادی شناخت و معرفت خدا و نفس خود است عرفات نام گرفته است.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان ادامه داد: مردم از این جایگاه به گناه خود اعتراف می کنند و بعضی آن را از جهت تحمل رنج و صبری می دانند که برای رسیدن به آن باید متحمل شوند، چرا که یکی از معانی عرفه صبر و شکیبایی است.

 

وی با بیان این که عرفات همایش شناخت سرور شهیدان و صحرای عرفات، همایش شناخت و خودسازی سرور شهیدان امام حسین (ع) است، خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) در بعد از ظهر روز عرفه همراه با فرزندان و یاران خود در صحرای عرفات وقوف کرد، وی در آنجا بزرگترین همایش شناخت و خودسازی را در قالب ژرف ترین کلمات به ظهور رسانید.

 

حجت الاسلام ولی نژاد تصریح کرد: هر فرازی از دعای عرفه دریچه ای از عشق و نور و محبت و توحید را در دل انسان می گشاید انسان با این دعا درصدد است خود و خدا را بشناسد و نزدیکی آن را به هم نمایان کند.

 

وی با تأکید براین که باید از این مراسم معنوی برای خودسازی و تقویت بصیرت دینی بهره گیریم، خاطرنشان کرد: عرفه، روز شناخت و روزی است که خداوند رحیم بندگان خود را به عبادت و اطاعت خویش فرا خوانده و خوان کرم و احسان خویش را برای آنان می گسترد و درهای مغفرت و رحمتش را بر روی آنان می گشاید.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان با بیان این که دعاى عرفه امام حسین(ع) داراى جایگاه ممتازی است، ادامه داد: عمیق‏‌ترین معارف الهى و توحیدى در این دعا، بر زبان سالار شهیدان(ع) جارى گشته است.

 

حجت الاسلام ولی نژاد اضافه کرد: دعای عرفه شامل مطالب بسیاری نظیر شناخت خداوند، بیان صفات الهی، تجدید عهد و پیمان با پروردگار، شناخت پیامبران، توجه به آخرت، سیر اندیشه در آفاق جهان و یادآوری نعمت‎ها بی‎کران الهی بر انسان و حمد و سپاس خداوند بر آن نعمت‎ها است.

 

وی با بیان این که بحث امام شناسی یکی از مباحث بسیار مهمی است که در دعای عرفه به آن اشاره شده است، خاطرنشان کرد: از آنجایی که انسان نمی تواند بدون راهنما به کمال و هدف نهایی که همانا قرب الهی است دست یابد از این جهت خداوند انبیاء و ائمه معصومین(ع) را فرستاده است./950/پ202/ب

ارسال نظرات