۳۰ مهر ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۰
کد خبر: ۱۴۳۴۸۸
آیت‌الله علوی گرگانی:

استجابت دعا در گرو ایمان واقعی به خدا است

خبرگزاری رسا ـ آیت‌الله علوی گرگانی دعا و ایجاد ارتباط با خدا را سبب رشد و تعالی انسان دانست و گفت: خداوند به دل‌های دعا کنندگان نظر می‌کند نه به زبان آنها؛ از این رو دعا کنندگان در حالی که در دل ایمان به خدا نداشته باشند دعایشان مستجاب نخواهد شد.
آيت الله علوي گرگاني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید محمد علی علوی گرگانی استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از جانشینان فرماندهان نیروی انتظامی سراسر کشو، توکل به خدا را موجب موفقیت در کارها ذکر کرد و گفت: انبیای الهی در راه هدایت مردم و مسؤولیت سنگینی که بر عهده داشتند همیشه به خداوند توکل می‌کردند.
 
این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این‌که همه امور عالم به دست پروردگار است، اظهار داشت: انبیا الهی، معصومان(ع) و عالمان دینی همیشه به دنبال این بوده‌اند که مردم را با این امر که هیچ کاری بدون اذن پروردگار صورت نمی‌گیرد آشنا کنند.
 
آیت‌الله علوی گرگانی اظهار داشت: همه امور طبیعی از قدرت نا متناهی خداوند سرچشمه گرفته و جهان آفرینش نشانه قدرت و علم خداوند است.
 
وی بروز وقایع طبیعی را یکی از نشانه‌های قدرت الهی دانست و ابراز داشت: هر یک از اجزای طبیعی دارای مأموریت‌هایی هستند که خداوند برای آنها تعیین فرموده است.
 
این استاد برجسته درس خارج با اشاره به علم و آگاهی معصومان(ع) از جهان هستی، اظهار کرد: ائمه اطهار(ع) به خاطر اطاعت از فرامین الهی و ارتباط عمیقی که با خداوند دارند از همه اسرار جهان با خبر هستند.
 
آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به روایاتی، دعا و ایجاد ارتباط با خدا را سبب رشد و تعالی انسان دانست و گفت: خداوند به دل‌های دعا کنندگان نظر می‌کند نه به زبان آنها؛ پس اگر کسی دعا کننده باشد در حالی که در دل ایمان به خدا نداشته باشد دعایش مستجاب نخواهد شد.
 
این استاد برجسته درس خارج ادامه داد: وقتی دعای بندگان خدا مستجاب می‌شود که به خدا ایمان واقعی داشته و دل و زبان آنها هماهنگ باشد.
 
آیت‌الله علوی گرگانی همه چیز را در احاطه علم و قدرت خداوند دانست و اظهار داشت: باران که مایه رحمت و خیر و برکت است گاهی به اراده الهی سیل عظیمی را ایجاد کرده و موجب خسارت و زیان برای مردم می‌شود./927/پ202/ج
ارسال نظرات