۲۹ مهر ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۶
کد خبر: ۱۴۳۳۹۲
مدیر مدرسه علمیه رامیان:

مدرک گرایی آفت بزرگی برای طلاب است

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه رامیان استان گلستان، مدرک گرایی را آفت بزرگی برای طلاب دانست و گفت: همه توان و تلاش علمی و تبلیغی یک طلبه باید برای رضایت خدا باشد.
مدير مدرسه علميه راميان گلستان

حجت الاسلام سید موسی قاضوی، مدیر مدرسه علمیه رامیان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان گفت: در حال حاضر 68 طلبه از پایه های اول تا ششم در این حوزه مشغول به تحصیل هستند.

 

مدیر مدرسه علمیه سعدیه رامیان برگزاری جلسه مباحثه را یکی از برنامه های مهم و روزانه این حوزه اعلام کرد و افزود: برگزاری کلاس مکالمه عربی به زودی نیز در این مدرسه علمیه آغاز خواهد شد.

 

وی با اشاره به برنامه های فرهنگی مدرسه علمیه رامیان، تصریح کرد: برگزاری سه وعده نماز جماعت، برگزاری برنامه های دینی و فرهنگی در مناسبت های گوناگون، برگزاری جلسات دعا و نیایش و قرائت دعای عهد هر روز بعد از نماز صبح  برخی از برنامه های فرهنگی این مدرسه علمیه است.

 

مدیر مدرسه علمیه رامیان از تجهیز این حوزه به تجهیزات کامپیوتری خبر داد و گفت: برای استفاده بهینه طلاب از علوم روز، چندین سایت مهم و مورد استفاده را به طلاب معرفی تا آنان مباحث آموزشی خود را در این سایت ها جستجو کرده تا بتوانند تحصیلی بهتر داشته باشند.

 

این استاد حوزه یکی از مشکلات این مدرسه علمیه را کمبود کتاب های پژوهشی عنوان کرد و بیان داشت: مشکلات سخت افزاری، عدم وجود یک کتابخانه مناسب و نبود فضای آموزشی مناسب از دیگر مشکلات این مدرسه علمیه است.

 

حجت الاسلام قاضوی اظهار داشت: در راستای پیشرفت طلاب در مسائل آموزشی و پژوهشی، مدارس علمیه استان باید مجهز به امکانات روز آموزشی و پژوهشی شوند تا طلاب بتوانند در کنار کتب درسی، از این امکانات استفاده کنند.

 

وی با اشاره به این که این مدرسه علمیه دارای 374 هکتار زمین وقفی است، ابراز داشت: متأسفانه این زمین های وقفی در اختیار ما قرار ندارد و درآمدی از این زمین ها نداریم و پیگیری هایی برای دستیابی به این زمین ها انجام داده ایم که هنوز به جایی نرسیده است.

 

حجت الاسلام قاضوی در توصیه ای به طلاب جوان، تصریح کرد: طلاب باید جایگاه خود را شناخته و قدر خود را بدانند؛ چرا که ارزش بیان قرآن و روایات آن قدر بالاست که یک طلبه در صورت فهم این مسأله دیگر وقت خود را تلف نخواهد کرد.

 

وی با تأکید بر این که طلاب باید از مدرک گرایی دوری کنند، بیان داشت: باید برای خدا و امام زمان(عج) درس خواند؛ چراکه طلبگی کاری خدایی است و با کمک حضرت حق به درجات عالیه خواهیم رسید.

 

مدیر مدرسه علمیه سعدیه رامیان با بیان این که طلاب باید به دیگران نیز سود برسانند، گفت: اگر به دنبال این باشیم که زمینه رشد دیگران را فراهم کنیم، خودمان نیز رشد کرده و از حسدی که با این علم همراه است، دور خواهیم شد.

 

این استاد حوزه با اشاره به ضرورت ارتباط طلاب با مردم و جوانان، اظهار داشت: طلاب و روحانیان عزیز باید با جامعه در ارتباط بوده و از مشکلات موجود آگاه باشند؛ چراکه تا جامعه را نشناسیم، نمی توانیم داروی درمان آن را تجویز کنیم.

 

حجت الاسلام قاضوی با تأکید بر این که طلاب باید نسبت به مردم و مسائل روز بیدار باشند، ابراز داشت: طلاب علاوه بر تقویت جسم باید روح خود را نیز رشد دهند تا بتوانند انسانی کامل بوده و در جامعه حضور پیدا کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: علم بدون اخلاق به جایی نخواهد رسید و در میان مردم هیچ جایگاهی نخواهد داشت.


این استاد حوزه با اشاره به این که بنده حافظ 17 جزء از قرآن کریم هستم، بیان داشت: توصیه همیشگی بنده به طلاب عدم غفلت از سه کتاب قرآن، مفاتیح و نهج البلاغه است؛ البته یک طلبه باید کم کم وارد شود؛ اما همیشه در ارتباط با این کتب باشد.

 

حجت الاسلام قاضوی ادامه داد: از سفارشات ما به طلاب پایه اول که درس را از قرآن کریم استخراج نموده و با آن مطابقت دهند.

 

وی راه اندازی مدیریت حوزه علمیه گلستان را بسیار مثبت ارزیابی کرد و افزود: پیشرفت مدارس در استان بسیار محسوس بوده و پیش از راه اندازی این مرکز با مشکلات بسیاری روبرو بوده ایم.

 

مدیر مدرسه علمیه رامیان در پایان اظهار داشت: مدیریت همراه با اخلاق و تهذیب بسیار مؤثر بوده و یک مدرسه تا زمانی که کادر مدیریتی و علمی با اخلاقی نداشته باشد، رشد معنوی را در خود احساس نخواهد کرد./950/ت302/س

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
علیزاده
Iran, Islamic Republic of
۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۴
با سلام
0
0