۲۴ مهر ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۵
کد خبر: ۱۴۲۷۰۷
نماینده ولی فقیه در گیلان:

کمرنگ شدن روح کتاب‌خوانی در شأن جامعه آرمانی نیست

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان این که نباید اجازه داد روح کتابخوانی در جامعه کمرنگ شود، تصریح کرد: باید از همه ظرفیت های موجود در جهت ترویج بیش از پیش فرهنگ کتابخوانی بهره گرفت.
نماينده ولي فقيه در گيلان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام و المسلمین زین العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان، امروز در مراسم گشایش هشتمین نمایشگاه کتاب استان در رشت، احیای فرهنگ کتابخوانی در جامعه را ضروری دانست و گفت: جامعه‌ای موفق است که فرهنگ کتاب و کتابخوانی در آن ترویج شود.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان، ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه را زمینه‌ساز رشد و تعالی جامعه دانست و با بیان این‌که همه تلاش‌ها در جامعه باید در جهت ترویج این فرهنگ مهم خلاصه شود، بیان داشت: با نهادینه کردن فرهنگ کتاب و کتابخوانی می‌توانیم جامعه‌ای پویا در بخش‌های مختلف داشته باشیم.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان در ادامه سخنان خود، کتاب را بهترین ابزار برای تبیین ارزش‌های دینی دانست و خاطرنشان کرد: باید از این وسیله در جهت تبیین مناسبت آموزه‌های دینی در جامعه بهره گیریم.

 

امام جمعه رشت با بیان این‌که باید نسل جوان را به وسیله کتاب‌های مرجع با احکام دینی آشنا کنیم، خاطرنشان کرد: نسل جوان امروز جامعه تشنه معارف دینی است.

 

حجت الاسلام و المسلمین قربانی با بیان این که نباید اجازه داد روح کتابخوانی در جامعه کمرنگ شود، تصریح کرد: باید از همه ظرفیت های موجود در جهت ترویج بیش از پیش فرهنگ کتابخوانی بهره گرفت.

 

امام جمعه رشت در ادامه سخنان خود با اشاره به این که متأسفانه ماهواره و اینترنت در عصر حاضر جای فرهنگ کتابخوانی را گرفته است، خاطرنشان کرد: متولیان فرهنگی باید برنامه ریزی کنند تا مسأله کتابخوانی که مورد تأکید بزرگان است هر روز تقویت شود.

 

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که اندیشه های بزرگان و اندیشمندان با کتاب ماندگار خواهد ماند، ادامه داد: کتب دینی و علمی که از بسیاری از فقها و اندیشمندان به جای مانده بیانگر همین مسأله است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از برگزار کنندگان نمایشگاه کتاب گیلان، برگزاری این گونه برنامه ها را در جهت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی مهم ارزیابی کرد./950/پ202/س

ارسال نظرات