۲۳ مهر ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۸
کد خبر: ۱۴۲۵۴۰
یک پژوهشگر نیجریه ای:

مسئله رهبری لازمه ایفای نقش حیاتی اسلام است

خبرگزاری رسا ـ یک پژوهشگر نیجریه ای با بیان این که اسلام برای ایفای نقش حیاتی خود احتیاج به رهبری دارد تصریح کرد: این اولین درسی است که ما از غدیر می گیریم و مسئله رهبری فقط مربوط به دنیا نیست بلکه با آخرت هم ارتباط دارد.
اجلاس بين المللي دهه غدير

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، ادریس تیجانی سماوی، پژوهشگر نیجریه ای عصر روز گذشته بیست و دوم مهرماه در سومین اجلاس بین المللی دهه غدیر در دانشگاه امام صادق(ع) تهران با بیان این که اسلام برای ایفای نقش حیاتی خود احتیاج به رهبری دارد تصریح کرد: این اولین درسی است که ما از غدیر می گیریم و مسئله رهبری فقط مربوط به دنیا نیست بلکه با آخرت هم ارتباط دارد.

این پژوهشگر نیجریه ای با اشاره به این که یکی دیگر از درس های غدیر، وحدت میان مسلمانان است، تأکید کرد: امام علی(ع) می خواستند وحدت را به تمام مردم نشان بدهند و ایشان میراث بزرگی را برجای گذاشتند.

تیجانی با بیان این که خداوند امام علی(ع) را به امامت منصوب کرد و فرمود که ولایت حق ایشان است، گفت: امیرالمؤمنین(ع) برای این که مسلمین وحدت خود را حفظ کنند، از حق خودشان گذشتند و در آن زمان بیش از هرچیزی وحدت برای ایشان اهمیت داشت.

وی با اشاره به این که امام علی(ع) می خواست دشمنان را مأیوس کند، گفت: ما باید فکر کنیم که چطور می توانیم این وحدت را به منصه ظهور بگذاریم.

تیجانی با بیان این که وحدت به معنای این نیست که شیعه و سنی از عقائد خود دست بردارند، اظهار داشت: وحدت به این معناست که شیعه و سنی بدانند که اشتراکات بسیار زیادی دارند اما دشمنان می خواهند به اختلافات بین شیعه و سنی دامن بزنند که در این صورت مسلمانان باید دست به دست هم بدهند و روی اشتراکات شان تأکید کنند./956/پ202/ص

 

ارسال نظرات