۱۹ مهر ۱۳۹۱ - ۱۸:۱۵
کد خبر: ۱۴۲۰۸۴
نماینده مجلس خبرگان:

استانداردهای مقوله تربیت در مبانی اسلامی نهفته است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله نورمفیدی گفت: براساس استانداردهای اسلامی، انسان باید با عبادت پروردگار که تجلی آن نماز است، لحظه به لحظه به او نزدیک شود.
آيت الله نورمفيدي نماينده ولي فقيه در گلستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان، امروز در دیدار مدیر کل و کارکنان اداره کل استاندارد استان به مناسبت هفته استاندارد اشاره به اهمیت دین مبین اسلام به مقوله تربیت فرزندان گفت: متأسفانه جامعه بشری با استانداردهای تربیت اسلامی فاصله گرفته است.

 

وی با بیان این که نگاه غرب به انسان تنها مادی است، افزود: نگاه خاص مادی و دوری از تقوا و ایمان زمینه انحراف و سقوط بشر را فراهم می‌کند.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: براساس استانداردهای اسلامی، انسان باید با عبادت پروردگار که تجلی آن نماز است، لحظه به لحظه به او نزدیک شود.

 

آیت الله نورمفیدی با بیان این که متأسفانه برخی نماز را تحمیل می دانند، گفت: این در حالی است که نماز وسیله ای برای عروج انسان است.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود با بیان این که رعایت حجاب، استانداردی است که پروردگار برای زنان قرار داده ادامه داد: حجاب به زن شخصیت می دهد و موجب پیشرفت او می‌شود.

 

آیت الله نورمفیدی با بیان این که شخصیت انسان در دوران کودکی شکل می‌گیرد، تأکید کرد: از همان دوران باید به کودک آموخت که در زندگی و رفتارهای اجتماعی خود استاندارد داشته باشد تا به عنوان یک موجود معتدل و کامل در جامعه حضور یابد.

 

وی خانواده را از نگاه اسلام، محلی برای کسب آرامش انسان دانست و گفت: شخصیت دادن به فرزند و محبت به او به اندازه ای که مانع استقلال وی نشود و شیوه زندگی را به او بیاموزد، همواره مورد تأکید اسلام است.

 

نماینده ولی فقیه در استان گلستان با بیان این که استاندارد در فرهنگ اسلامی، گسترده است، تأکید کرد: اگر استانداردهای اسلامی نبودند ذات اقدس الهی انسان را خلق نمی‌کرد.

 

امام جمعه گرگان با بیان این که اسلام ناب محمدی زمینه تعالی و سعادت حقیقی انسان را فراهم می کند، ادامه داد: حرکت در مسیری که خداوند متعال، پیامبر اسلام و ائمه اطهار(ع) ترسیم کردند بشر را از هرگونه انحراف و تباهی نجات خواهد داد.

 

آیت الله نورمفیدی در بخش دیگری از سخنان خود به گسترش اسلام ناب در دنیا اشاره کرد و با بیان این که این مسأله موجب ترس سلطه گران شده است، ادامه داد: نظام سلطه باید بدانند که دیگر دوران زورگویی و ظلم به ملت های مسلمان و آزاده دنیا به پایان رسیده است.

 

امام جمعه گرگان با بیان این که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بیش از سه دهه است که از همه ابزارها برای تضعیف نظام اسلامی بهره گرفته است، بیان داشت: ایمان و تقوای ملت ایران همه توطئه های دشمنان را خنثی کرده است.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان حرکت در مسیر ارزش های دینی را مهم ترین عامل اقتدار و عظمت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست و تصریح کرد: امروز ایران اسلامی در دنیا عزتمندانه حضور دارد و این به برکت اسلام ناب است./950/پ202/س

ارسال نظرات