۱۸ مهر ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۹
کد خبر: ۱۴۱۸۸۰
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

برقراری عدالت حقیقی مهم ترین رسالت دستگاه قضا است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که برقراری عدالت حقیقی از مهم ترین رسالت های دستگاه قضا در کشور است، بیان داشت: رعایت عدالت و جلوگیری از تضعیف حقوق ضعفا موجب تعالی و سعادت جامعه اسلامی خواهد شد.
نماينده ولي فقيه در گلستان

 

به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا در گرگان، رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور امروز با آیت الله نورمفیدی در گرگان دیدار و گفت و کرد.

 

آیت الله نورمفیدی در این دیدار با اشاره به این که نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران از یک جایگاه والایی در مقایسه با سایر کشورها قرار دارند، گفت: علم و اخلاق باید در اولویت برنامه های این نیروها قرار گیرد، چون موجب ارتقای ارزش ها در میان آنها می شود.

 

وی با بیان این که نیروهای مسلح کشورمان باید نمونه بارز و کامل سرباز امام زمان (عج) باشند، ادامه داد: امیدواریم این لفظ بر همه منطبق شود و مورد مصداق آن قرار بگیرند.

 

آیت الله نورمفیدی جنبه های فضل، کمال و دانش را در قوه قضاییه مهم برشمرد و گفت: اگر این امر مهم مورد توجه قرار گیرد به فرموده امام راحل و مقام معظم رهبری موثر خواهد بود چرا که نبض سلامت دستگاه قضایی دراین راستا خواهد بود.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که برقراری عدالت حقیقی از مهم ترین رسالت های دستگاه قضا در  کشور است، بیان داشت: رعایت عدالت و جلوگیری از تضعیف حقوق ضعفا موجب تعالی و سعادت جامعه اسلامی خواهد شد.

 

امام جمعه گرگان قوه قضاییه را پناهگاهی مطمئن برای مردم مظلوم و مستضعف دانست و گفت: دستگاه قضا باید با مفسدان در جامعه به صورت جدی و قانونی برخورد کند.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که جامعه عادل می تواند زمینه ساز امنیت، رشد، رفاه و شکوفایی همیشگی شود، ادامه داد: احکام فقهی قضاوت و مقام قضا در احکام نورانی اسلام سبب شده که قانون اساسی کشورمان قوه قضاییه را فراتر از ‌آنچه در قوانین اساسی دنیا دیده می‌شود، قرار دهد.

 

وی با بیان این که اهداف دستگاه قضایی در جمهوری اسلامی ایران با سایر کشورها متفاوت است، خاطرنشان کرد: در نظام اسلامی مهم ترین هدف سیستم قضایی تعالی و سعادت حقیقی انسان ها است.

 

حجت الاسلام محمدکاظم بهرامی، رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور نیز در این دیدار با بیان این که دوری از مسیر عدل و اعتدال جامعه را دچار بحران و مشکلات خاصی خواهد کرد، افزود: رعایت حق و عدالت جامعه را در مسیر تعالی و پیشرفت هدایت می کند.

 

وی با تأکید بر این که در نظام اسلامی هر فرد باید در جای خودش قرار گیرد، خاطرنشان کرد: احکام دینی اسلام همواره بر بهره گیری از افراد شایسته در امور تأکید دارد./950/پ202/ج

ارسال نظرات