۱۷ مهر ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۱
کد خبر: ۱۴۱۶۰۹
نماینده طلاب ارسباران:

قاطعیت دستگاه قضایی عامل جلب اعتماد عمومی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام جلیلی گفت: برخورد قاطعانه قوه قضائیه با متهمان مشهور را عامل اصلی در ارتقای اعتماد عمومی به دستگاه قضایی کشور دانست.
بازار سکه و ارز

حجت‌الاسلام جلیل جلیلی، نماینده طلاب و فضلای منطقه ارسباران، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با اشاره به التهاب در بازار طلا و ارز اظهار داشت: نوسانات اخیر ارزی که تأثیر مستقیمی بر بازار کالا و اقتصاد کشور دارد، بیش از آن که به تحریم‌ها مربوط باشد به سوء مدیریت و سوء تدبیر مدیران دست اندرکار مربوط است.


وی ناهماهنگی قوای سه گانه در مدیریت بازار ارز، سوء مدیریت مناسب مدیران اقتصادی، واردات کالاهای لوکس و گران قیمت به کشور، عدم حمایت از تولید داخلی و بی‌توجهی به اقتصاد مقاومتی را از عوامل التهاب قیمت‌ها در بازار دانست و تصریح کرد: گرانی برخی کالاهای اساسی مردم در بازار مغایر با وعده‌های دولت است.

 

حجت‌الاسلام جلیلی با اشاره به اقدام اخیر قوه قضائیه در دستگیری عوامل اخلال در بازار ارز، خواستار همراهی و همدلی قوای سه گانه در مدیریت بازار شد و تصریح کرد: مردم و مسؤولان باسیتی با تعامل و همکاری اجازه ندهند امنیت اقتصادی کشور از سوی عده‌ای دلال و سودجو دچار خدشه و بحران شود.

 

امام جمعه مهربان همچنین با اشاره به برخورد قاطعانه قوه قضائیه با متهمان مشهور را عامل اصلی در ارتقای اعتماد عمومی به دستگاه قضایی کشور دانست و گفت: قوه قضائیه برای جلوگیری از وارد آمدن فشار بیشتر به مردم، اقدامات سریع و قاطعانه‌ای با عوامل اخلال و اختلال در بازار ارز داشته باشند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن محکوم کردن انتشار فیلم موهن از سوی دشمنان اسلام اظهار داشت: اهانت به مقدسات اسلامی نشان از شکست دشمنان در صحنه بیداری اسلامی است، این اقدام نه تنها به مقدسات و راه پیش‌روی مسلمانان ضربه نزد، بلکه موجب تقویت اتحاد مسلمانان شد و برتری جبهه حق بر باطل را بیش از پیش نمایان کرد.

 

حجت‌الاسلام جلیلی تاکید کرد: هر چند انتشار فیلم اهانت به پیامبر اسلام(ص) قلوب بیش از یک و نیم میلیارد مسلمان در سراسر جهان را جریحه‌دار کرد، ولی دشمنان متوجه شدند که اگر مسلمانان در مواردی با هم اختلاف نظر داشته باشند، در اصول با هم وحدت دارند و اجازه اهانت به مقدسات خود را نمی‌دهند، با آن که این اقدام باعث شد تا مسلمانان از فرصت به دست آمده برای دفاع از سیره پیامبری استفاده کنند.

 

وی در ادامه با اشاره به طرح صحبت‌هایی مبنی بر رابطه با آمریکا اظهار داشت: مقام معظم رهبری در رابطه با مذاکره با آمریکا فرموده‌اند؛ ما اهل مذاکره‌ایم، بله، اما نه با آمریکا. علت هم این است که آمریکا صادقانه مثل یک مذاکره‌کننده‌ معمولى وارد میدان نمی‌شود، در حقیقت سخنان رهبری منشور دیپلماسی خارجی کشور محسوب می‌شود.

 

امام جمعه مهربان گفت: آمریکا در طول تاریخ نشان داده که اگر کشوری از موضع ضعف وارد مذاکره با او شود، منافع خود را تحمیل خواسته‌های ملت‌های مظلوم و مستضعف خواهد کرد و با هر قدم عقب نشینی بیشتر عرصه را بر طرف مذاکره کننده تنگ می‌کند، از این رو در شرایط فعلی طرح مذاکره با آمریکا شبیه نفت ریختن به چراغ دشمن است./935/ت302/س

ارسال نظرات