۱۳ مهر ۱۳۹۱ - ۱۸:۰۹
کد خبر: ۱۴۱۲۴۵
سرپرست دانشگاه قرآن و حدیث:

چشم انداز دانشگاه قرآن و حدیث اسلامی سازی علوم است

خبرگزاری رسا ـ سرپرست دانشگاه قرآن و حدیث بر ضرورت اسلامی سازی علوم تأکید کرد و گفت:‌ امیدواریم این دانشگاه با چشم اندازی که برای آن در نظر گرفته شده بتواند در زمینه اسلامی سازی علوم تأثیرگذار باشد.
مراسم افتتاحيه دانشگاه قرآن و حديث در قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام  هادی صادقی سرپرست دانشگاه قرآن و حدیث پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه دانشگاه قرآن و حدیث که در تالار همایش‌های این دانشکده برگزار شد، این دانشگاه را برخاسته از متن حوزه خواند و گفت: اصلی‌ترین منابع اسلامی یعنی قرآن و حدیث در این دانشگاه مورد توجه قرار می‌گیرد.
 
سرپرست دانشگاه قرآن و حدیث با بیان این‌که در این دانشگاه بیش 4 هزار نفر به تحصیل مشغول هستند، افزود: برخی از اساتید این دانشگاه از دانشجویان قدیم این مؤسسه هستند.
 
حجت‌الاسلام صادقی بیان داشت: هجده رشته در زمینه قرآن و حدیث و مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در این دانشگاه ارائه می‌شود.
 
 وی با اشاره به رشته‌های جدید در این دانشگاه گفت: رشته‌های علوم انسانی از جمله روان‌شناسی اسلامی با گرایش مثبت‌گرا در این دانشگاه راه‌اندازی شده است.
 
سرپرست دانشگاه قرآن و حدیث ادامه داد: راه‌اندازی رشته جامعه شناسی با گرایش اسلامی نیز از جمله برنامه‌های آتی دانشگاه قرآن و حدیث است که طرح آن برای تصویب به وزارت علوم ارسال شده است.
 
وی با اشاره به عملکرد دانشگاه قرآن و حدیث و گفت: این دانشگاه در سال‌های اخیر از نظر کمی و کیفی رشد چشمگیری داشته و همواره جزو دانشگاه‌های شاخص در زمینه رتبه‌های برتر مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری بوده است.
 
حجت‌الاسلام صادقی به تبیین تفاوت‌های این دانشگاه با دیگر مراکز علمی پرداخت و اظهار کرد: محوریت تمام فعالیت‌های این دانشگاه بر اساس کلام وحی است و چنین علومی که از نور الهی سرچشمه گیرد تداوم خواهد داشت.
 
سرپرست دانشگاه قرآن و حدیث با اشاره به چشم انداز دانشگاه قرآن و حدیث، ابراز کرد: امیدواریم فعالیت‌های این دانشگاه الگوی مناسبی از زندگی صحیح بشری را ارائه کند و کسانی که در این دانشگاه درس می‌خوانند بتوانند مشکلات مردم را حل کنند.
 
حجت‌الاسلام صادقی بر ضرورت اسلامی سازی علوم تأکید کرد و گفت:‌ امیدواریم این دانشگاه با چشم اندازی که برای آن در نظر گرفته شده بتواند در زمینه اسلامی سازی علوم تأثیرگذار باشد.
 
سرپرست دانشگاه قرآن و حدیث در پایان بیان داشت: دانش پژوهان دانشگاه قرآن و حدیث به گونه‌ای تلاش کنند تا بتوانند در عرصه‌های مختلف فرهنگی و علمی جامعه نقش آفرینی کنند./927/پ202/ی
ارسال نظرات