۱۳ مهر ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۶
کد خبر: ۱۴۱۱۷۹
استاد اخلاق حوزه علمیه تهران:

طلاب در طول هفته زمانی را به ورزش اختصاص دهند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام و المسلمین تقوایی در جلسه اخلاق مدرسه علمیه خاتم الاوصیا تهران با تاکید بر ضروری بودن ورزش برای طلاب خواستار تخصیص وقت به ورزش از سوی طلاب شد.
ورزش طلاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین علیرضا تقوایی از اساتید اخلاق حوزه علمیه تهران صبح امروز در جلسه اخلاق مدرسه علمیه خاتم الاوصیاء(عج) تهران گفت: برای کشف یک حلال یا حرام جا دارد که انسان همه عمر خود را بگذارد و برای پیداکردن یک روایت ارزش دارد که انسان مسافت های طولانی بپیماید و سختی ها بکشد که سیره علما نیز همین بوده است.

متولی مدرسه علمیه امیرالمومنین(ع) لویزان در ادامه با اشاره به این‌که برخی می گویند من از فلان علم خوشم نمی آید و از فلان علم خوشم می آید و برخی نسبت به فلان علم بی رغبتی و نسبت به علم دیگری رغبت نشان می دهند گفت: اینها نشان از این است که طبیعت ما محمدی نیست، اگر محمدی بود به همه علوم بها می دادیم و برای همه علوم وقت می گذاشتیم چون علم نور است.

وی خاطر نشان کرد نور بودن علم به شرطی است که تعلیم و تعلم تحت شرع واقع شود و ما برای کسب علوم با وضو وارد کلاس شویم و بدانیم که این در راستای بندگی خدای تبارک و تعالی است.

حجت الاسلام و المسلمین تقوایی در ادامه مواعظ خود، ورزش را برای طلاب یک ضرورت بسیار مهم شمرد و تاکید کرد: طلاب در طول هفته برای خود زمانی را به ورزش اختصاص دهند.

این استاد اخلاق حوزه علمیه با بیان این‌که ورزش از منویات مقام معظم رهبری و سیره ایشان است گفت: دلیل این امر اهمیت دادن به ظاهر است و طلاب باید به سمتی حرکت کنند که ظاهر خود و تمام شئون وابعاد وجودی شان را از هرگونه رجس و پلیدی پاک نمایند که یکی از راه های آن ورزش است.

وی خاطرنشان کرد: در طلبگی امام زمان همه ابعاد وجودی طلاب باید تحت تربیت قرار گیرد و اصلاح شود.

این استاد خارج فقه حوزه علمیه تهران با تاکید بر این که ورزش جزء دین ماست گفت: ورزش آنقدر اهمیت دارد که خدای تبارک و تعالی که شرط بندی را برای همه امور حرام کرده است برای سه ورزش تیراندازی ، شنا و سوارکاری حلال کرده است.

ایشان در پایان به عنوان توصیه مهم نهایی به طلاب خاطرنشان کرد: مراقب باشید عده ای از روی جهل یا غفلت با تعابیری چون خشک مقدس بازی یا مقدس مآبی شما را از دینداری زده نکنند و شما را از این امر مهم دور نکنند.

گفتنی است درس اخلاق حجت الاسلام و المسلمین تقوایی مدت 8سال است که روزهای پنجشنبه ساعت 9:30 تا 10:30 برای طلاب مدرسه علمیه خاتم الاوصیاء(عج) تهران در سالن اجتماعات این مدرسه برگزار می‌شود/959/پ202/ص

 

ارسال نظرات