۰۸ مهر ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۵
کد خبر: ۱۴۰۵۶۶
رییس ناحیه شهید محلاتی مرکز رسیدگی به امور مساجد:

معرفت بخشی؛ وظیفه مهم طلاب در مبارزه با اقدامات موهن

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام معراجی تصریح کرد: ادامه معرفت بخشی در جوامع اسلامی نسبت به مقدسات را از جمله وظایف مهم طلاب و روحانیان در مبارزه با اقدامات موهن دانست.
معرفت بخشي

حجت الاسلام مهدی معراجی، رییس ناحیه شهید محلاتی مرکز رسیدگی به امور مساجد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به آیه ای از قرآن مبنی بر این که دشمنان اسلام به چیزی جز از بین بردن دین راضی نمی شوند، تصریح کرد: تمام تلاش دشمنان صرف این می شود که اعتقاد و باور مسلمانان را نسبت به ارزش تضعیف کنند تا به هدف خود یعنی منزوی کردن اسلام دست پیدا کنند.

وی با بیان این که امروز اسلام در دل ها و جان های مردم عالم نفوذ کرده و سالانه افراد زیادی به دین اسلام تشرف پیدا می کنند، اظهار داشت: استکبار جهانی به دلیل این که نمی تواند به وسیله منطق گفت وگو با اسلام خواهی مردم جهان مقابله کند، دست به چنین اقدامات موهن می زند و مقدسات را مورد اهانت قرار می دهد تا از این راه اعتقادات و باورهای مردم را تضعیف کند.

رییس ناحیه شهید محلاتی مرکز رسیدگی به امور مساجد، با اشاره به این که خداوند متعال نورش را تمام کرده است و دشمنان اسلام نمی توانند به اهداف شان برسند، تأکید کرد: این اقدامات خلاف خواست دشمن، سبب وحدت بیشتر امت اسلامی خواهد شد و کمک می کند تا مسلمانان باور کنند که یک دشمن واحد دارند.

حجت الاسلام معراجی تصریح کرد: بهترین راهکار مقابله با این گونه اقدامات، وحدت امت اسلامی است که می تواند دشمنان دین را زمین گیر و رسواتر کند.

وی در ادامه معرفت بخشی در جوامع اسلامی نسبت به مقدسات را از جمله وظایف مهم طلاب و روحانیان در مبارزه با اقدامات موهن دانست و خاطر نشان کرد: باید تاریخ اسلام را آن گونه که هست به طور واقع و روشن برای مردم بیان کنیم و از خرافات بپرهیزیم.

رییس ناحیه شهید محلاتی مرکز رسیدگی به امور مساجد، افزایش سطح معلومات نسبت به معارف و ارزش ها را یکی دیگر از وظایف طلاب و روحانیان در مقابله با اقدامات موهن عنوان کرد و ابراز داشت: باید با الگو قرار دادن بزرگان که تمام شب و روز خود را وقف اسلام و قرآن کردند ، نقش و رسالت خود را به خوبی انجام بدهیم.

حجت الاسلام معراجی با اشاره به ضرورت تبیین تاریخ اسلام، فضائل پیامبر اکرم(ص)، پاسخ گویی به شبهات و مقطع تاریخی حساسی که در آن قرار داریم، تأکید کرد: اگر بخواهیم در آینده جهان اقتدار خود را نشان بدهیم، باید بحث تحصیل علم، تهذیب نفس و عقلانیت دین اسلام را جدی بگیریم تا بتوانیم در مقابل توطئه های آنان پاسخ گویی محکم و لازم را داشته باشیم./959/ت302/ص

ارسال نظرات