۰۶ مهر ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۳
کد خبر: ۱۴۰۳۵۶
مدیر حوزه علمیه نقده:

اعتماد به جوانان از آموزه‌های دفاع مقدس است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام منیری گفت: نگاهی به تاریخ دوران دفاع مقدس نشان می‌دهد که بیشتر فرماندهان جنگ جوانان بودند که توانستند جنگ را به شکل ارزنده‌ای اداره کنند.
جبهه و جنگ

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نقده، حجت الاسلام حسین منیری، مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) نقده امروز در جلسه اخلاق طلاب این مرکز که به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار شد، اظهار داشت: حماسه دفاع مقدس نرم‌افزار ارزش های اسلام و انقلاب اسلامی و نمودار کامل تمامی رشادت ها و جوانمردی ها است که چراغ فروزان ما در مسیر رشد و پیشرفت انقلاب است.

 

وی ادامه داد: باید ابعاد مختلف دفاع مقدس بررسی شود، چراکه این بررسی و مرور دو نفع دارد، در مرحله اول بازخوانی تاریخ عزت‌آفرین برای نسل های اول و دوم انقلاب است و در مرحله بعد، نسل های سوم و چهارم که جنگ را ندیده و دهه ی شصت را تجربه نکرده اند با خالقان ارزش های دفاع مقدس آشنا می شوند.

 

حجت الاسلام منیری خاطرنشان کرد: اولین درس جنگ تحمیلی به ما آموخت، این است که دشمن در هر لحظه و در هر شرایطی وجود دارد و در سخت ترین شرایط و با بیشترین کمبودها اگر ایمان به خدا، شجاعت، اراده قوی، استقامت و پایداری داشته باشیم می توان بر دشمن غالب و پیروز شد.

 

وی خاطر نشان کرد: می توانیم با تدبیر و هوشیاری بزرگترین تهدیدهای دشمن را به بهترین فرصت تبدیل کنیم، دفاع مقدس به ما یاد داد که باید به جوانان اعتماد کنیم، نگاهی به تاریخ دوران دفاع مقدس نشان می دهد که اغلب فرماندهان جنگ جوانان بودند که توانستند جنگ را به نحو احسن اداره کنند.

 

حجت الاسلام منیری با تاکید بر این‌که شهدا چگونگی ایمان به خدا و توسل به ائمه اطهار(ع) را به ما آموختند، تصریح کرد: با همین ایمان و توسل می توان در ادامه مسیر برای نجات از فتنه‌های زمان به سلامت عبور کرد، شهدا درس ولایت‌مداری و تبعیت محض از رهبری را آموختند، موضوعی که پس از جنگ برخی خواص نتوانستند استوار در مسیر ولایت باشند.

 

مدیر حوزه علمیه نقده تاکید کرد: در جنگ تحمیلی ما به خودباوری رسیدیم و در تمامی ابعاد به ویژه پیشرفت های دفاعی، اقتصادی، علمی و سیاسی و انرژی هسته ای پیشرفت‌های چشم گیری داشته ایم که همه این ها را مرهون جانفشانی و دلاور مردی های رزمندگان ایثارگر و شهدای مکتب حسینی هستیم.

 

وی در ادامه با تاکید بر نقش طلاب علوم دینی در ادامه راه شهدا تصریح کرد: اگر بخواهیم با ناتو فرهنگی و جنگ نرم استکبار جهانی مقابله کنیم و پیروز میدان باشیم، باید ابتدا ارتباط خود با خدا را بیشتر کرده و در تهذیب نفس بکوشیم، چراکه کسب علم بدون تقوا فایده ای به حال خود و جامعه نخواهد داشت./935/پ202/س

ارسال نظرات